نوشیدنی‌های مفید را می‌شناسید؟

نوشیدن در کنار خوردن از جمله رفتارهایی است که انسان نمی‌تواند آن را ترک کند، در این میان نوشیدن آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های سالم می‌تواند به شما در داشتن بدنی سالم کمک کند.

در این مطلب سعی می‌کنیم تا بهترین نوشیدنی‌ها که می‌توانند به سالم بودن شما کمک کنند را معرفی کنیم:

آب: هر فردی باید آب بنوشد چه آب گرم و چه آب با دمای معمولی، اگر دچار مشکلات هاضمه هستید آب سرد ممکن است برای شما خوب نباشد و بهتر است که از آب تمیز و تصفیه شده مصرف کنید‌، می‌توانید برای طعم خوب به آب، کمی لیمو به آن اضافه کنید.

چای‌های گیاهی: چای‌های گیاهی فاقد کافئین، شکل فوق العاده عالی از مایعات هستند، چای‌های نعناع، بابونه و زیره بویژه هاضمه و گوارش را بهبود می‌بخشد و نفخ روده‌ها را کاهش می‌دهد، بعلاوه از چای سبز هم می‌توانید بهره‌مند شوید.

آب سبزیجات: نوشیدن آب سبزیجات روشی بسیار مطلوب و کارآمد برای دریافت مقدار موردنیاز روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها است، اما در این زمینه توصیه اکید می‌شود که از مصرف آب میوه‌های آماده و ترکیبات سبزی‌های حاضری و بسته‌بندی خودداری کنید چون حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

آب میوه‌ها: به طور کلی خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است، در شکل آب میوه، قند آن نسبتاً سریع‌تر جذب جریان خون می‌شود، بنابر این توصیه می‌شود که آب میوه‌ها را با آب رقیق کنید، همچنین بهتر است از میوه‌هایی استفاده کنید که قند بالایی ندارند.

قهوه فاقد کافئین: به طور کلی قهوه نوشیدنی عالی نیست چون آب بدن را کاهش می‌دهد، اما اگر به نوشیدن آن علاقه دارید بهتر است که از نوع بدون کافئین استفاده کنید که با آب فرآوری شده باشد و بعد از نوشیدن قهوه برای حفظ آب بدن تان، باز هم آب بنوشید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.