نوکیا می‌خواست گوشی آندرویدی بسازد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به تازگی اطلاعاتی دربارهٔ تصمیم نوکیا پیش از فروخته شدن به مایکروسافت انتشار یافته که حاکی از تصمیم این غول فنلاندی مبنی بر ساخت گوشی با سیستم‌‌عامل آندروید بوده است.
 
در حالی که پیش از همکاری نوکیا با مایکروسافت در طول یکی دو سال قبل بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به این شرکت فنلاندی پیشنهاد کرده‌ بودند که استفاده از سیمبیان را کنار بگذارد و به جای ویندوز فون از آندروید استفاده کند، با این حال نوکیا همکاری با مایکروسافت را انتخاب کرد و ساخت گوشی با ویندوزفون را در دستور کار خود قرار داد. به این ترتیب هم میزان فروشش افت کرد و هم جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی از دست داد. اما هم‌اکنون پس از انتشار یافتن خبرهای مبنی بر واگذاری نوکیا به مایکروسافت، شایع شده که نوکیا قصد ساخت گوشی با آندروید را داشته است.
بر این اساس نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که یک تیم از نوکیا در حال کار روی ساخت گوشی مبتنی بر آندروید بوده که گوشی‌های‌ سری لومیا را با این پلت‌فرم بسازد. گفته می‌شود این موضوع مربوط به قبل از مذاکرات نوکیا با مایکروسافت و فروش بخش موبایل و سرویس‌های این شرکت است. به نظر می‌رسد اقدام نوکیا برای ساخت گوشی با آندروید روی تصمیم مایکروسافت بی‌تاثیر نبوده زیرا ممکن بود در صورتی که نوکیا ویندوز فون را کنار بگذارد، این غول نرم‌افزاری برای انتشار یافتن سیستم‌عامل‌اش با مشکل مواجه شود. ویندوزفون سیستم‌عاملی است که توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود و جانشین پلت‌فرم ویندوز موبایل است. ویندوز فون ۷ اواخر سال ۲۰۱۰ معرفی شد. در سیستم‌عامل ویندوزفون بر خلاف ویندوز موبایل، مایکروسافت به‌جای نشانه گرفتن بازار شرکت‌های بزرگ، بازار مصرف‌کنندگان را نشانه گرفته است. در این سیستم‌عامل به جای استفاده از شکل برنامه‌های مبتنی بر ویندوز و فایل‌های exe از برنامه‌های مایکروسافت سیلورلایت استفاده شده است. ویندوز فون هشت اوایل پاییز ۲۰۱۲ معرفی شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.