نویسنده‌ای که هم اوباما از او تجلیل کرد، هم اسپیلبرگ

اوباما با انتشار اعلامیه ای داستان های علمی تخیلی این نویسنده را ستود و گفت که «داستان های او فرهنگ ما را تازه کرد و جهان ما را گسترش داد».
اسپیلبرگ نیز  به طور ویژه به تجلیلی احساسی از برادبری پرداخت و از او به عنوان «مظهر اندیشه» برای خود نام برد و نوشت: «او الهه تفکر در بخش علمی- تخیلی حرفه من بود. او هنوز با شمار طرفدارانی که دارد زنده است. در جهان داستانهای علمی تخیلی و خیالپردازانه او نامیراست».

در همین حال استفن کینگ نویسنده برجسته داستان های علمی تخیلی و ترسناک به هالیوود ریپورتر گفت :«صدایی که امروز می شنوم تندر گام های غولی است که از میان ما رفت. اما رمان ها و داستان هایش و طنین آنها و زیبایی پرقدرتشان باقی می ماند».
 

ادگار رایت کارگردان نیز گفت :«تاثیر آقای برادبری همیشگی است و خیالپردازی ما بدون او کدر می شود».
در همین حال در کنفرانس بازی‌های کامیپوتری که در لس آنجلس در حال برگزاری است، چندین نویسنده این بازی‌ها به ستایش از ری برادبری پرداختند و از تاثیر او بر کارشان سخن گفتند.   
هارپر کالینز ناشر آثار برادبری نیز با انتشار بیانیه ای نوشت :« در طول یک عمر کار ادبی که بیش از ۷۰ سال طول کشید، ری برادبری الهام بخش نسل های جدیدی از کتابخوانان، رویاپردازان، متفکران و خلاقان ادبی بود».
 

برادبری که در سال ۲۰۰۴ مدال هنر ملی آمریکا را دریافت کرد، سه شنبه شب در خانه اش در لس آنجلس درگذشت. او که بیش از همه برای رمان «فارنهایت ۴۵۱ » شهرت داشت، صدها داستان کوتاه و چندین رمان و نمایشنامه نوشت که جایگاهی مهم در ژانر داستان های علمی تخیلی داشتند.
تلگراف/ ۷ ژوئن/ ترجمه مازیار معتمدی
۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.