نیروگاه‌های برق ۳ گانه‌سوز می‌شوند

جام جم آنلاین: وزیر نیرو از مشارکت وزارت نفت و نیرو برای اجرای طرح سه گانه سوز کردن نیروگاه‌های برق خبر داد و اعلام کرد: بزودی عملیات اجرایی برای ۱۰ واحد نیروگاهی آغاز می‌شود.

مجید نامجو درباره جزئیات توافق جدید وزارت نفت و نیرو برای سه گانه ‌سوز کردن نیروگاه‌های برق ایران، گفت: در حال حاضر وزارت نفت و نیرو برای اجرای این طرح یک سری مطالعاتی انجام داده اند و اطلاعات مربوط به مصرف سوخت تمامی نیروگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه بزودی یک مناقصه برای سه گانه‌سوز کردن مصرف سوخت نیروگاه‌های برق کشور برگزار می شود، تصریح کرد: بر این اساس این مزیت در نیروگاه‌ها به وجود می‌اَید که به طور همزمان از سه حامل انرژی گاز طبیعی، نفت کوره و گازوئیل برای مصرف سوخت خود استفاده کنند.
 
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه هم اکنون طرح سه گانه سوز بودن نیروگاه‌ها در بسیاری از کشورهای جهان اجرایی شده است، اظهارداشت: متنوع سازی سبد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها ریسک تولید برق در این واحدها را به حداقل کاهش می‌دهد.
 
نامجو با یادآوری اینکه افزایش بهره وری و راندمان تولید از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است، بیان کرد: هم اکنون در اکثر نیروگاه‌های برق ایران برای مدت ۴۵ روز سوخت مایع ذخیره سازی شده است.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای طرح سه گانه‌سوز شدن مصرف سوخت نیروگاه‌ها نگرانی از بابت تامین سوخت مورد نیاز این واحدها را به ویژه در فصول سرد سال کم می کند، اعلام کرد: با توافق وزارت نفت و نیرو تاکنون ۱۰ واحد نیروگاهی برای اجرای این پروژه در اولویت قرار گرفته اند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.