نیکزاد : سالن اجلاس سران تا شهریور بهره برداری می شود

شنبه ۲۰ خرداد – ۱۰:۳۰:۴۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی مرکز همایش‌های بین‌المللی ( سالن اجلاس سران) از اتمام عملیات اجرایی این طرح به وسعت ۶۰ هزار متر مربع در شهریور امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی نیکزاد که به صورت هفتگی روزهای جمعه صبح از این طرح بازدید می کند، در بازدید این هفته خود گفت : عملیات اجرایی طرح جدید مرکز همایشهای بین المللی ایران معروف به سالن اجلاس سران در ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ با کارفرمایی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است که امیدواریم تا شش ماه این طرح به سرانجام برسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سالن اجلاس در گذشته ۲۴ هزار متر مربع بوده است که در طرح جدید همزمان با افزایش ظرفیت سالن اصلی در ۳۶ هزار متر مربع ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پارکینگ طبقاتی و محوطه سازی احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: پیشرفت عملیات اجرایی از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ تاکنون در بخش افزایش ظرفیت سالن اصلی ۷۵ درصد، و ساختمانش های تشریفات ۵۰ درصد، پشتیبانی ۴۸ درصد، پارکینگ طبقاتی ۴۴ درصد و محوطه سازی ۲۱ درصد و کل پروچه بیش از ۵۵ درصد است.
نیکزاد افزود: در کنار طرح ‌های سالن اجلاس ؛ به منظور استقبال در یک روز از ۱۲۰ هیات عالی رتبه در فرودگاه مهر آباد ساختمان تشریفات (پاویون) در این فرودگاه ساخته می‌شود که نهم اسفند ماه زمین تحویل پیمانکار شده و شامل ۲۰۰۰ متر مربع پاویون، ۸۰۰ متر مربع یگان حفاظت و ۳۰۰۰ متر مبع محوطه سازی است.
وی اضافه کرد: در بخش سفت کاری این پروژه ۸۹ درصد پیشرفت کاری و در مجموع ۱۰ بخش کاری تعریف شده در این پروژه از تاسیسات تا نازک کاری و نما سازی ۳۸ درصد تاکنون پیشرفت کاری داشته است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در طرح توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی ۹۳۲۲۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۶۱۵ تن آرماتوربندی، ۱۵۶۱۵ مترمربع قالب بندی، ۱۳۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۲۵۲۷ تن نصب اسکلت انجام شده است.
وی گفت : در سالن جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) ظرفیت ۱۴۲ هیئت با چینش دو بعلاوه سه (دو نفر اصلی و سه نفر همراه) و ۱۲۰ نفر ناظر در طبقه فوقانی دیده شده است.
نیکزاد گفت: ۳۸۰ مترمربع برای خبرنگاران در مرکز همایش‌های بین‌المللی ایران در نظر گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت : در طرح جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) انعکاس صدا با استفاده از شبکه ‌های چوبی و پارچه‌های مخصوص به کمترین حد رسیده و فضاهای ساخته شده شامل پارکینگ و ساختمان تشریفات وپشتیبانی در زیر زمین ساخته شده است که هم تراز با زمین خواهد شد و برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گنبد بنا ، مخروطی و با اسکلت فلزی است و سقف آن پانل ساندویچی و ارتفاع آن از کف ۳۶ متر است.
سالن‌های امفی‌تئاتر، محل برگزاری نشست‌های اختصاصی سران کشورها، محل‌های پذیرایی و پارکینگ با دهنه ۸ متر که مورد استفاده برای خودروهای تشریفات باشد ، از ویژ‌گی های بنای جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۰۳۰۴۰۴۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.