نکاتی برای خرید اسپیکر +نکات نگهداری

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

 نکاتی برای خرید اسپیکر +نکات نگهداری

یک اسپیکر خوب می تواند لذت کار با کامپیوتر و همچنین تماشای فیلم و بازی نمودن را برای شما دوچندان کند. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید باید نکات متفاوتی را در نظر بگیرید.

اسپیکر یکی از بخش های مهم در سیستم کامپیوتری است که نبود آن شاید ایجاد مشکل نکند اما انجام بسیاری از کارها را میسر نخواهد نمود. برای انتخاب iبهترین اسپیکر باید iبه نکات مختلف با توجه iبه نیازتان دقت نمایید:

نکاتی در مورد خرید

*در هنگام خرید اسپیکر باید قدرت RMS اسپیکر را iبه عنوان یک میزان فنی درست، برای بیان قدرت مداوم اسپیکر در نظر بگیرید. برای سیستم های اسپیکر با صدای فراگیر، یک قدرت RMS iبه میزان حداقل ۴۰ وات برای اسپیکر کامپیوتر مناسب است.

*اگر شما از یک اسپیکر ۲/۱ استفاده می نمایید که عموماً برای گوش دادن موسیقی استفاده می گردد احتیاجی iبه پایه اسپیکر نخواهید داشت، چون احتمال بسیار، آنها را روی میز کامپیوتر خود قرار می دهید.

*اگر یک اسپیکر ۴/۱ یا ۵/۱ استفاده نمایید، باید از قرار گرفتن اسپیکرها در جای مناسب و تعداد کافی پایه اطمینان حاصل نمایید. این موضوع، وقتی مفید واقع می گردد که بخواهید اسپیکرها را پشت سرتان روی یک دیوار یا حتی روی پایه ای، همسطح گوشهایتان برای شبیه سازی صدای فراگیر با کیفیت مناسب قرار دهید.

*اگر شما یک اسپیکر استریو ۲/۱ دارید، تنها چیزی که احتیاج دارید کانالهای چپ و راست آنالوگ است. اما برای اسپیکرهای با سیستم صدای فراگیر چهار نقطه ای باید iبه دنبال چهار کانال جداگانه ورودی صدا برای سیستم اسپیکر خود باشید.

*اسپیکرها با یک کنترل صدای مرکزی iبه شما این امکان را می دهد که صدای اسپیکرها را بدون زحمت جابجا شدن از یک مکان تغییر دهید iبه طور مثالً همه کنترل های صدا روی sub woofer قرار داشته باشند که معمولاً این گونه است.

*در هنگام خرید حتما از فروشنده درحواست نمایید تا خروجی های اسپیکر را در مقابل شما چک کند. گاهی اوقات در حمل و نقل ها ضرباتی iبه این بخش وارد می گردد که سبب پیدا شدن قعطی در آن شود.

نکاتی در مورد نگه داری

*اولین نکته در مورد اسپیکرهای چند تکه این است که بخش اصلی را روی زمین قرار ندهید. این بخش که منطقه کنترل همه اتفاقات اسپیکر است اگر دچار آسیب شود دیگر کل اسپیکر از بین خواهد رفت.

*سیم های رابط بین کامپیوتر و همچنین اسپیکر را در محل هایی که برخورد پا بسیار است و یا روی زمین نکشید. این سبب می گردد تا سیم های رابط دچار قعطی شوند و صدای درستی را iبه شما نرسانند.

*روی بعضی از اسپیکرها با پارچه های نرمی پوشیده شده است. از وارد نمودن فشار iبه آن ها و همچنین زدن جسم تیز iبه آن ها اجتناب نمایید چرا که با از بین رفتن این پوشش گرد و غبار iبه هسته مرکزی اسپیکر می رسد و آن را دچار مشکل خواهد نمود.

*هیچگاه اجسام سنگین را روی بخش اصلی اسپیکرتان قرار ندهید. این کار شما فشار اضافی را iبه اسپیکر وارد می نماید و هم در کیفیت صدا و هم در طول عمر دستگاهتان تاثیر خواهد داشت.

*برخی از اشخاص ممکن است اسپیکرها را بر روی میزشان قرار دهند از همین رو این اشخاص باید مواظب باشند تا آب و یا مایعی روی بخش های مختلف اسپیکر نریزد که این کار سریعا سبب سوختگی اسپیکرها می گردد.

منبع:مشرق

ممتازنیوز – کامپیوتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.