نکاتی برای شست و شوی لپ‌تاپ ها

ارسال برای دوستان

لپ تاپ ها از جمله وسایلی هستند که روزانه با آن ها ارتباط داریم و در صورتی که کثیف باشند می توانند بیماری های متفاوتی را به شما انتقال دهند و به جای کامپیوتر همراه به ویروس همراه تبدیل شود.

به گزارش ممتازنیوز، استفاده بسیار زیاد از لپ تاپ ها باعث کثیف شدن آن ها می شود به طوری که بعد از مدتی بیماری های مختلفی را می توانید در ان ها کشف کنید. در این مطلب به شما راه های از بین بردن کثیفی های لپ تاپ را خواهیم گفت:

یکی از اولین محل هایی که در هر لپ تاپی ممکن است کثیف شود صفحه نمایش آن است که برای پاک کردن آن باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید. اول از همه باید صفحه نمایش را با دستمال های لطیف و مخصوص پاک کنید و از هیچگونه ماده شوینده ای استفاده نکنید. سپس به این نکته توجه داشته باشید که دستمال را با شدت و یا فشار زیادی بر روی صفحه نکشید. یک صفحه نمایش تمیز در بینایی چشم ها تاثیر به سزایی دارد.

صفحه کلید لپ تاپ ها هم چنان آشغال های متنوعی را به خود جذب می کند که باید به دقت تمیز و عاری از هر میکروبی شود. برای تمیز کردن صفحه کلید از دستمال نرم به همراه آب ولرم و مقداری کمی الکل استفاده کنید. دستمال را به محلول اغشته کرده و سپس رو و کناره های صفحه کلید را تمیز کنید. برای تمیز کردن زیر دکمه ها می توانید از هواهای فشرده استفاده کنید و کثیفی های داخل کیبورد خارج می شود.

نکته مهم دیگر در تمیز کردن لپ تاپ ها، فن آن ها است. برای اینکار باید دستگاه را باز کنید که البته قبل از باز کردن حتما دستورالعمل نحوه باز کردن لپ تاپ را بخوانید چرا که ممکن است در حین باز کردن دچار مشکل شوید. بعد از باز کردن دستگاه منافذ ورودی فن را به دقت تمیز کنید تا هوا به راحتی جریان داشته باشد.

بعد از آن به سراغ فن خواهیم رفت جایی که شما باید با استفاده از دستمال های نمناک و یا هواهای فشرده خاک و کثیفی های دور فن را به دقت تمیز کنید. این کار باعث می شود تا دستگاه شما دیگر داغ نکند.

با رعایت این نکات و تمیز کردن مرتب لپ تاپ ها شما می توانید از بیماری های ناشی از وسایل الکترونیکی دوری کنید و همچنین لپ تاپی تمیز و قابل استفاده خواهید داشت که زمان زیادی را برای شما کار میکند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۱۸ مهر   مشاهده : ۵   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – جالب و دیدنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.