نکاتی راجع به متخصصین زنان

ارسال برای دوستان

متخصص زنان و زایمان در بیماری‌های زنان و دستگاه تناسلی تخصص دارد. مراقبت‌های دوران زایمان برای زنان در دوران بارداری و قبل از اینکه کودک متولد شود، انجام می‌شود.این متخصصان همچنین در تولد کودک نقش مهمی دارند.

پزشک متخصص زنان در طول زندگی شما به عنوان خانم نقش مهمی دارد. از جمله کنترل بارداری و تنظیم خانواده، تولد و دوران یائسگی.

یک متخصص زنان و زایمان همچنین می‌تواند در امر غربالگری سرطان درمان عفونت‌ها و انجام جراحی‌های ناحیه لگن و دستگاه ادراری نقش مهمی داشته باشد.گاهی ممکن است شما هنگام معاینه بخش‌های خاصی از بدنتان عصبی و خجالت‌زده شوید اما معاینه این بخش‌ها توسط پزشک متخصص زنان کمی راحت‌تر است و بیان این مشکلات با این پزشکان آسان تر خواهد بود.

برای تنظیم معاینات منظم سالیانه، نکاتی هست که باید همیشه مدنظر داشته باشید.پزشک متخصصی را پیدا کنید که همیشه مورد اعتمادتان باشد:
· مسلما شما هرگز نمی‌خواهید به هر کسی که باید بخش‌های حساس بدنتان را معاینه کند اعتماد کنید. بنابراین بهتر است یک پزشک را انتخاب و همیشه مشکلات‌تان را با او مطرح کنید.

· این پزشک را به طور اتفاقی پیدا نکنید. حتما از دوستان و آشنایان در مورد یک پزشک ماهر و خوب سوال کنید و با مشورت پزشک خود را انتخاب کنید.

· هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب پزشک توجه کنید که آیا ترجیح می‌دهید پزشک مرد را انتخاب کنید یا زن. برخی زنان ترجیح می‌دهند که پزشک خود را خانم انتخاب کنند چرا که باید گاهی هنگام معاینه کاملا لباس‌هایشان را خارج کنند.

· سعی کنید در مورد مدرک، تجارب پزشکی و سابقه پزشک خود اطلاعات کسب کنید و این سوالات را حتما از او بپرسید.

· آیا بیمه مرا می‌پذیرد؟
· در کدام بیمارستان معاینه و عمل جراحی انجام می‌دهد؟
· در چه ساعاتی و چه روزهایی در مطب کار می‌کند؟
· وقتی من به او نیاز دارم آیا او در دسترس خواهد بود؟انتظار چه چیز را هنگام ملاقات دارید؟چه زمانی باید یک پزشک متخصص زنان و زایمان را ببینید؟

انجمن بیماری‌های زنان و زایمان آمریکا توصیه می‌کند که دختران از سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی حتما یک پزشک متخصص زنان و زایمان متبحر را پیدا کرده و همیشه به طور منظم به او مراجعه کنند.زنان متاهل لازم است که ۲۴ ساعت قبل از معاینه فعالیت جنسی نداشته باشند چرا که فعالیت جنسی می‌تواند بافت‌های داخل دستگاه تناسلی از جمله واژن را ملتهب کرده و روی نتایج آزمون‌های تشخیصی تاثیر بگذارد.

قرار ملاقات شما با پزشک‌تان معمولا با یک معاینه کلی شروع می‌شود. قد و وزن و فشارخون شما در اولین ویزیت چک می‌شود. گاهی لازم است تا آزمایش ادرار و خون بدهید.برای انجام معاینه جسمانی لازم است که شما به اتاق مخصوص معاینه بروید و لباس‌های زیر خود را خارج کنید.ممکن است به شما یک لباس بلند به نام گان داده شود تا بپوشید و راحت باشید.

معاینه با پرسیدن چند سوال عمومی در مورد سابقه پزشکی شما و خانواده‌تان شروع می‌شود او ابتدا قسمت‌های خارجی دستگاه تناسلی شما را برای وجود ناهنجاری‌ یا بیماری‌های پوستی معاینه می‌کند و سپس از داخل دستگاه تولیدمثل شما را هم بررسی می‌کند.آزمون پاپ‌اسمیر معمولا برای همه خانم‌های متاهل انجام می‌شود. در این آزمون پزشک نمونه‌هایی از سلول‌های دهانه رحم را به وسیله یک برس کوچک برداشته و آن را برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستد.

همچنین شما را از نظر وجود بیماری‌های قابل انتقال جنسی معاینه می‌کند. همچنین شکم و پستان‌ها، لوله‌های رحمی و تخمدان‌ها توسط سایر آزمون‌هایی که وی به شما توصیه می‌کند مورد معاینه قرار می‌گیرد.

گفت‌وگو با پزشک:
سعی کنید حتما سالیانه یک بار توسط پزشک معاینه شوید. حتی اگر سوالات‌تان به نظرتان خجالت‌آور است. مطمئن باشید که پزشک قبلا هم این مشکلات را از سایر افراد شنیده است. در مورد روابط جنسی، قاعدگی و هر چه فکر می‌کنید برایتان سوال است بپرسید.

وی از شما سوالات متعددی می‌پرسد. این سوالات ممکن است خیلی شخصی باشد اما حتما لازم است که برای مراقبت‌های کافی به سوالات او پاسخ صحیح دهید.
سوالات شامل:* قاعدگی و هر مشکل که پیرامون آن باشد مثل قاعدگی سنگین یا قطع آن
* ترشحات ناحیه واژن
* روابط جنسی و میزان آن
* مشکلات حین روابط جنسی
* بیماری‌های قابل انتقال جنسی
* روش‌هایی که برای کنترل بارداری استفاده می‌کنید
* سابقه واکسیناسیون‌های قبلی به خاطر داشته باشید که پزشک دوست شما است و همیشه در رفع مشکلات شما را راهنمایی می‌کند. اگر بین هر دوره معاینه‌ها مشکلی داشتید برای ملاقات‌های فوری از او سوال کنید.

parsianforum.com

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۰ تیر  مشاهده : ۳۲۷   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – زنان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.