نکات مهم خریدازگوشت چرخ کرده

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

بد نیست همین جا به یک نکته هم اشاره کنیم و آن این‌که سویا هم جایگزین مناسبی برای گوشت چرخ‌ کرده است. اگر از طعم و بوی سویا خوشتان نمی‌آید با اضافه‌کردن کمی ادویه معطر، عطر و بوی آن را تغییر دهید.

از گوشت چرخ‌کرده برای تهیه غذاهای مختلف زیاد استفاده می شود. حتی بعضی خانم‌ها غذاهایی مانند قیمه را نیز با گوشت چرخ‌کرده درست می‌کنند. حتما شما هم قبول دارید که گوشت چرخ‌کرده بیشتر از گوشت‌خورشی در خانه مصرف دارد.
نکته مهم این است که موقع خرید گوشت چرخ‌کرده باید بیشتر دقت کنید. اگر گوشت بسته‌بندی می‌خرید یادتان باشد روی بسته‌ها تاریخ مصرف و علامت استاندارد وجود داشته باشد. متاسفانه هر از چند گاه خبرهایی می‌شنویم که در برخی کشتارگاه‌های غیر مجاز، قسمت‌هایی از دام مانند جگرسفید یا پیه و همچنین سنگدان مرغ را با گوشت‌های چرخ‌کرده مخلوط می‌کنند یا ممکن است برای این‌که رنگ این گوشت‌ها طبیعی جلوه کند از انواع رنگ‌های صنعتی چه مجاز و چه غیرمجاز استفاده شود. پس حتما موقع خریدن گوشت چرخ‌کرده آماده، کاملا دقت کنید، ولی پیشنهاد ما این است که گوشت را از قصابی مورد اطمینان‌ خریده و بعد از شست‌ و شوی کامل در خانه، خودتان آن را چرخ کنید.

یک پیشنهاد
بد نیست همین جا به یک نکته هم اشاره کنیم و آن این‌که سویا هم جایگزین مناسبی برای گوشت چرخ‌ کرده است. اگر از طعم و بوی سویا خوشتان نمی‌آید با اضافه‌کردن کمی ادویه معطر، عطر و بوی آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای پختن غذاهایی که با گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود مقداری سویا هم به آن اضافه کنید؛ یعنی گوشت و سویا را مخلوط کرده و در غذا بریزید. با این کار هم در هزینه خرید گوشت صرفه‌جویی می‌کنید و هم از خواص سویا بهره‌مند می‌شوید.
یادتان باشد سویا را به مدت نیم‌ساعت در آب ولرم بگذارید و بعد از این مدت آن‌ را در آبکش ریخته و وقتی که آبش کاملا گرفته شد برای تهیه غذا از آن استفاده کنید.
البته سویا بیشتر از گوشت چرخ‌کرده روغن مصرف می‌کند؛ برای این‌که مصرف روغن را کم کنید، سویا را بدون روغن کمی تفت دهید بعد مقدار کمی روغن در آن بریزید.

منبع : jamejamonline.ir

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر شنبه ۳۱ تیر   مشاهده : ۶   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.