نگاهی به جدیدترین شماره نشریه بشارت – گلگشتی در باغ مصفای معارف قرآنی

خبرگزای آریا- هشتاد و هفتمین شماره از نشریه بشارت، نخستین مجله قرآنی ویژه جوانان منتشر شد. مجله ای با گرافیک و ساختاری جوان پسند و متنوع که تلاش کرده است در طیف مخاطبان خاص خود در حیطه عمومی، از تأثیرگذاری خوبی برخوردار باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ بشارت البته یک نشریه باقدمت و سابقه است. پانزده سال از انتشار این مجله می گذرد و عدد پانزده برای تعداد سالهای انتشار یک نشریه، رقم کمی نیست.
موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) به عنوان صاحب امتیاز بشارت، در امر تهیه و تدارک یک مجله جوانانه، مبتنی بر معارف قرانی، تلاش کردده است هم به عنصر ساختار و گرافیک توجه داشته باشد و هم موضوعات و عناوین مطروحه در نشریه را با توجه به مباحث روز و اصالتهای قرآنی، به بیانی مخاطب گرا نزدیک کند.

در طیف متنوع موضوعات و نوشتارهای مجله، تکثر خوبی دیده می شود.
از احترام به پدر و مادر و تجلی واژه تقوا در آیات و روایات گرفته تا فضایل و مناقب امام علی(ع) و موضوع مراقبت و رهیدن از غفلت.
و هر یک در قالب و شمایل و ساختار و طراحی جداگانه و متنوعی.
برای هر دسته از مطالب مجله بنابر نوع مطلب و محتوایش یک عنوان کلی هم در نظر گرفته شده است؛
ژرفا، نسیم و کرانه. و مطالب مجله ذیل این عنوانها می آید.
در کنار بعضی از مطالب هم ترجمه انگلیسی آنها آمده و به نوعی زبان آموزی هم بر اساس یک متن معرفلی صورت می پذیرد.
این نکته مهمی است که در این مجله چه تعبیه ای به انجام رسیده. چراکه همیشه موضوع متن های آموزشسی زبان یکی از دغدغه های متدینین جامعه بوده است. چراکه این متنها عموما برخلاف عرف جامعه اسلامی و حاوی نکات غیراخلاقی و مفسده برانگیز است.
از نوع دیالوگ ها گرفته تا نحوه مراودات و… .
یکی از نکات مهم در مورد نشریاتی مثل بشارت که طیف جوان و نوجوان را در گستره مخاطبان خود پوشش می دهد بحث زبان و لحن مطالب است که بایستی منطبق بر نوع گفتمان و نیازهای آنها باشد.
نشریه بشارت سعی کرده است تا حدی این نکته را در انتخاب و چیدمان مطالبش رعایت کند.
گستره ای متنوع از مطالب و یکدست کردن نسبی زبان و لحن آنها.
در هشتاد و هفتمین شماره از نشریه بشارت مطالبی چون احترام به پدر و مادر، تجلی واژه تقوا در آیات و روایات، مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن، فضایل و مناقب امام علی(ع)، مراقبت و رهیدن از غفلت، مسابقه، نیت، شرط برادری، مشورت، گنجشکها و شفا، بر کشتی نجات بیاویز تا جا نمانی، خاطرات قرآنی اسارت، رزق و روزی، زبان سوره ها( مطففین)، پاسخ قاطع، اسرار خطوط سرانگشتان، شیطان چیست، ناصر خسرو، ساقی قدسیان خاک نشین، زندگی دکتر عایشه بنت الشاطی، زیبایی دو دریا، مادر حضرت مریم، خداوند در همه حال ناظر است، تمثیلات قرآنی، دنیاگرایی، جانشین خدا در زمین کیست و گفتار در کلام وحی به چاپ رسیده است.
بشارت به صاحب امتیازی موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) و به مدیر مسوولی محمد عبداللهیان در ۸۰ صفه نتشر شده است.
مخاطبان علاقمند می توانند به نشانی قم بلوار شهید محمد منتظری، کوچه ۸، پلاک ۱۲ یا پست الکترونیکی info@maaref.ir  مراجعه یا با شماره۰۲۵۱۷۷۴۲۰۱۰ تماس بگیرند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.