نگاهی به آیپدهای تازه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سرانجام انتظارها به‌سر رسید و پس از انتشار یافتن شایعات فراوان، شرکت اپل به صورت رسمی از رایانه‌های لوحی تازه خود رونمایی کرد و iPad Air را با نمایشگر ۹٫۷ اینچی و iPad mini 2 را با نمایشگر ۷٫۹ اینچی در معرض دید عموم قرار داد.
 
تبلت Apple iPad mini 2
 
رایانه لوحی iPad mini 2 اپل به نمایشگر ۷٫۹ اینچی مجهز شده است که کیفیت تصویر در این نمایشگر با افزایش چهار برابری به ۱۵۲۶ در ۲۰۴۸ پیکسل رسیده است و تصاویر در آن با تراکم ۳۲۴ پیکسل در هر اینچ مربع به نمایش درمی‌آیند که این کیفیت هم دو برابر افزایش یافته است.
 
تراشه مرکزی یکی دیگر از بخش‌هایی که iPad mini اپل به واسطه آن از محصولات مبتنی بر پردازنده دوهسته‌ای Cortex-A9 عقب مانده بود که البته اپل این نقص را برطرف کرده است. شرکت اپل برای iPad mini 2 تراشه خود یعنی Apple A7 را با هسته‌های پرداشگر Cyclone مبتنی بر فناوری ARMv8 در نظر گرفته است که این محصول دو نسل بعد از پردازنده‌های A9 محسوب می‌شود.
 
پردازنده گرافیکی این محصول نسبت به قبل ارتقا فراوان یافته است و ششمین نسل از سری پردازنده‌های PowerVR SGX را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که در این بخش M7 به عنوان یک پردازنده دستیار متحرک به کار گرفته می‌شود.
 
Close window
Close window
 
برخلاف شایعاتی که از پیش انتشار یافته بود در این محصول از فناوری TouchID استفاده نشده است و mini 2 مانند مدل‌های قبلی کلید اصلی Home را در خود جا داده است. یکی دیگر از بخش‌هایی که در این محصول چندان رضایتبخش نیست، افزایش ضخامت ۰٫۳ میلیمتری و وزن ۲۳ گرمی نسبت به مدل قبلی است. این رایانه لوحیجدید ۷٫۵ میلیمتر ضخامت و ۳۳۱ گرم وزن دارد.
 
رایانه لوحی Apple iPad mini 2 مبتنی بر سیستم‌عامل iOS 7 فعالیت می‌کند و فضای داخلی آن بین ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایت طبقه‌بندی می‌شود. این محصول در رنگ‌های نقره‌ای و سفید، و همچنین خاکستری فضایی و مشکی ساخته شده است. باید گفت که این رایانه لوحی مانند مدل‌های قبلی شامل دو نسخه Wi-Fi و ۳G/LTE می‌شود.
 
رایانه لوحی iPad mini 2 اپل از نوامبر با قیمت پایه ۳۹۹ دلار وارد بازار می‌شود و که این رقم نسبت قیمت پایه ۳۳۹ دلار که سال قبل برای iPad mini اعلام شد، گران‌تر است.
 
بد نیست بدانید که با روی کار آمدن این محصول، رایانه لوحی iPad mini همچنان با قیمت ۲۹۹ دلار در بازار فروخته می‌شود.
 
تبلت Apple iPad Air
 
رایانه لوحی Apple iPad Air نام تازه، طراحی تازه و توانایی تازهی را در سری تبلت‌های شرکت اپل ارایه کرده است. این محصول شامل تراشه تازه Apple A7 می‌شود که در کنار آن پردازنده متحرک M7 نیز به عنوان یک دستیار کاربردی به کار گرفته شده است. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های قابل ملاحظه در این محصول تفاوت در طراحی آن است. این رایانه لوحی مبتنی بر iPad mini ساخته شده که البته ۴۳ درصد از آن کوچکتر است و سبب می‌شود که حمل آن برای کاربر آسان‌تر باشد.
 
این رایانه لوحی ۲۰ درصد باریکتر ساخته شده است و با ضخامت ۷٫۵ اینچی به دست کاربران می‌رسد که بر این اساس می‌توان گفت از iPad 2 هم باریک‌تر است. لازم به ذکر است که وزن این محصول هم ۶۵۳ گرم به ۴۶۹ گرم کاهش یافته است.
 
 
علاوه بر موارد یاد شده، این محصول شامل نمایشگر ۹٫۷ اینچی از نوع IPS LCD می‌شود که کیفیت تصاویر در آن مانند قبل ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل است. تبلت iPad Air حسگر TouchID را در خود جا نداده است که البته کارشناسان می‌گویند بهتر بود شرکت اپل برای این محصول از فناوری یاد شده بهره می‌برد.
 
این رایانه لوحی در رنگ‌هیا نقره‌ای و سفید، و همچنین خاکستری فضایی عرضه شده است که حافظه داخلی آن از ۱۶ گیگابایت آغاز می‌شود و با افزایش دو برابری به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد.
 
Close window
Close window
Close window
رایانه لوحی Apple iPad Air از تاریخ اول نوامبر با قیمت پایه ۴۹۹ دلار وارد بازار می‌شود.
 
با این وجود، رایانه لوحی iPad 2 اپل همچنان با قیمت قبلی یعنی ۳۹۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد. باید توجه داشت که هم‌اکنون سه نسل بعد از این رایانه لوحی هم وارد بازار شده است.
 
بدنه محافظ هوشمند
 
شرکت اپل هچنین نوع تازهی از بدنه محافظ برای iPadهای خود موسوم به Smart Cover را عرضه کرده است. این محصول شبیه به چیزی است که پیش‌تر به عنوان کاور محافظ بدنه برای گوشی هوشمند iPhone 5S عرضه شد. این محصول بخش پشتی دستگاه را پوشش می‌دهد و در رنگ‌های مختلف و متنوع ساخته شده است.
 
Close window
Close window
Close window
Close window
Close window
برای رایانه لوحی iPad Air بدنه محافظ با نام Smart Cases با قیمت ۷۹ دلار فروخته می‌شود و این در حالی است که بدنه محافظ iPad mini 2 با نام Smart Cases با قیمت ۶۹ دلار به فروش می‌رسد. این سیستم‌های محافظ بدنه از جنس چرم و در رنگ‌های قهوه‌ای، بژ، مشکی، زرد، آبی و قرمز ساخته شده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.