نگاهی به فورد اِج نسل اول

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

اِج نسل اول روزهای آخر خود را سپری می‌کند و قرار است به زودی نسل دوم این خودرو رونمایی شود. فورد با نمایش اِج کانسپت، پیش‌نمایشی از این خودرو را نیز ارائه کرده است که طرح کلی نسل آینده این خودرو را برای ما نمایان می‌کند.

Ford Edge 2007

Ford Edge 2007

فورد در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶، اِج را برای رقابت با کراس آوور های سایز متوسط بازار مثل نیسان مورانو، معرفی کرد. اِج نسل اول، قبل از فیس لیفت چهره‌ای بیش از حد ساده و معمولی داشت.

در نمایشگاه ۲۰۱۰ شیکاگو فورد از فیس لیفت گسترده اِج رونمایی کرد. خودرویی که علاوه بر چهره جوان پسند تر و خلاقانه تر، با دو موتور تازه قابل سفارش بود.

Ford Edge 2011

Ford Edge 2011

در طراحی اِج از المان‌های جوان پسندانه بسیاری استفاده شده. جلوپنجره‌ی کرومی بزرگ، چراغ‌های کوچک جلو و طراحی ارگونومیک از جمله ویژگی‌های اِج می باشند که همگی بر دو موضوع جوان پسندانه تر، و اسپرت تر متمرکز می باشند.

طراحی داخل کابین ساده و کاربردی است و هیجان خاصی در آن دیده نمی‌شود. همچنین داشبورد از مواد نسبتاً نرم ساخته شده و در مدل‌های گران‌تر، تزئینات چوبی هم به داخل کابین اضافه می‌شود.

درون کابین ساکت است و این خودرو به خوبی عایق‌بندی شده. سیستم تعلیق این خودرو با توجه به تاریخ طراحی آن، مناسب بوده و انتظارات شما را برآورده می‌کند.

فورد برای این خودرو سه انجین در نظر گرفته

  • موتور ۳٫۵ لیتری V6 با ۲۸۵ اسب بخار قدرت، ۳۴۳ نیوتون متر گشتاور و مصرف میانگین ۱۱ لیتر در صد کیلومتر
  • موتور ۲ لیتری اکوبوست چهار سیلندر توین توربوشارژ با ۲۴۰ اسب بخار قدرت، گشتاور ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور و مصرف میانگین ۹٫۸ لیتر در صد کیلومتر (تنها برای مدل‌های دیفرانسیل جلو)
  • موتور ۳٫۷ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار قدرت، ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور، و مصرف میانگین ۱۱٫۷ لیتر در صد کیلومتر (تنها برای مدل SPORT)

کلیه مدل‌ها از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

Ford Edge 2011 API Rating
در بخش ایمنی، اج در موسسه‌ی IIHS در تمامی تست‌ها نمره‌ی “خوب” (بالاترین امتیاز) را گرفته که در این مورد مزیتی قابل توجه نسبت به رقیبان دارد.

Ford Edge Sport 2011

Ford Edge Sport 2011

امکانات
فورد اِج از امکاناتی مانند سیستم اخطار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سقف پانورامیک، ۶ رینگ، صندلی ۱۰ حالته و …. بهره مند است. هم‌چنین اج قادر است ۱٫۵ تن بار یدک بکشد که نسبت به رقیبان، رقمی فوق‌العاده حساب می‌شود.
در کلیه مدل‌ها، با پرداخت ۱,۹۵۰ دلار بیشتر می‌توانید صاحب سیستم AWD بشوید.

Ford Edge Concept 2013

Ford Edge Concept 2013

در انتها می‌توان اِج نسل اول را خودرویی مناسب برای خانواده‌های متوسط نامید. با این حال نقدهای بسیاری به طراحی آن وارد بود که انتظار می‌رود در نسل تازه این خودرو، برطرف شده باشد.

قیمت این خودرو از حداقل ۲۸,۱۰۰ دلار تا حداکثر ۴۷ هزار دلار در بازار امریکا می‌باشد.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.