“نگاهی دیگر ” جشنواره برترین آثار مستند سیاسی و اقتصادی جهان

۲۸اردیبهشت،

فیلم‌های مستند برتر جهان در قالب جشنواره ” نگاهی دیگر ” از امروز تا پایان خرداد ماه از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره “نگاهی دیگر”؛ این آثار جزو برترین فیلم‌های مستند با نگاه انتقادی به سیاست و اقتصاد در کشورهای غربی به ویژه آمریکا می باشند و جمعی از برجسته‌ترین کارگردانان مستند جهان آنها را تولید کرده اند. بسیاری از این فیلم‌ها جوایز مهمترین جشنواره‌های بین‌المللی آثار مستند را به خود اختصاص داده‌اند.
گفتنی است؛ این فیلم‌ها پیش از این در قالب برنامه‌های مستند ۴ پخش شده اند و این بار مجموعه‌ای با عنوان نگاه دیگر روی آنتن می‌روند.
برنامه مستند ۴ به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی مقدم، کاری از گروه مستند شبکه چهار سیماست.
به گزارش روابط عمومی سیما ، مجموعه نگاهی دیگر که از شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ پخش خواهد شد، از شبکه مستند نیز روی آنتن می‌رود.
جدول پخش این هفته جشنواره نگاهی دیگر به ترتیب عبارت ‌است از:

* شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه؛ مستند نفت خام ( crude ) به کارگردانی جوبرلینگر ( joe Berlinger )؛ این فیلم تخریب محیط زیست طبیعی در آمازون توسط شرکت های بزرگ نفتی را روایت می‌کند و تاکنون در ۸۲ جشنواره بین‌المللی حضوری پررنگ داشته و توانسته بیش از ۲۳ جایزه معتبر را کسب نماید.

* یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ‌ماه؛ مستند روال عادی عملیات Standard Operating Procedare به کارگردانی ارول موریس Errol Morris  ، این مستند که برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین است؛ تصویری مستند از جنایت و بی‌عدالتی در زندان ابوغریب ارائه می‌کند.

* دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه؛ سرزمین گاز Gas Land به کارگردانی جاش فاکس Josh Fax ، این مستند در مورد به ارث گذاشتن آلودگی برای آیندگان و استخراج و نابودی منابع طبیعی در شرکتی که دیک چنی معاون جورج بوش از مسئولان آن است؛ بحث می‌کند. سرزمین گاز برنده جایزه بین‌المللی ساندنس و نامزد بهترین فیلم مستند در اکادمی اسکار است.

* سه شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه؛ مستند باغ The Garden به کارگردانی اسکات همیلتون کندی Scott Hamilton Kennedy ، این مستند که نامزد جایزه بهترین فیلم مستند در سال ۲۰۰۹ بوده است به تبعیض و تجاوز علیه حقوق لاتین تبارهای آمریکا می‌پردازد. /ص
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.