نگرانی آمریکا از روابط نزدیک ایران و عراق

عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به اهمیت سفر سردار احمد وحیدی وزیر دفاع ایران به بغداد و مذاکرات دو طرف درباره امنیت و ثبات منطقه بر نگرانی و ناراحتی آمریکا و کشورهای همپیمانش از نزدیکی روابط تهران و بغداد تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌”عدنان السراج” اظهار داشت: سفر وزیر دفاع ایران به بغداد در زمانی است که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و بسیاری از قدرتها نمی خواهند ایران و عراق در جهت تضمین امنیت منطقه همکاری داشته باشند.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، افزود: آمریکا برای برهم زدن روابط نزدیک دو کشور ادعای استفاده ایران از حریم هوایی عراق برای انتقال سلاح به سوریه را مطرح کرد و از سوی دیگر با فشار به بغداد برای تحریم اقتصادی تهران حرکت دیگری را آغاز کرده است.

السراج، گفت: سفر وزیر دفاع ایران به بغداد، تاریخی و نقطه عطفی در روابط سیاسی و ساماندهی اوضاع امنیتی، نظامی، تبادل تجارب و حل برخی مشکلات باقی مانده به شمار می رود.

وی تصریح کرد: استقبال گسترده از هیئت ایرانی بیانگر  توجه مسئولان عراقی بویژه دولت و فرماندهی نظامی این کشور است و مذاکرات بین دوطرف موفقیت آمیز بود.

به گفته عدنان السراج در دیدار سردار وحیدی با مقام های عراقی، توافق درخصوص روند کاری کمیته های دوجانبه به مرحله پایانی ترسیم مرزها رسید و توافق نامه هایی درباره همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریسم بین دو کشور منعقد شد.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، افزود: آمریکا از ابتکار بغداد در تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی خود از روسیه و ایران و دیگر کشورها بویژه در سایه پیشرفت بزرگ ایران در صنایع نظامی و دفاعی دیوانه شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.