نگهداری حیوانات خانگی؛ آلرژی را در کودکان تشدید می کند

۰۹ام بهمن ،

نگهداری حیوانات خانگی؛ آلرژی را در کودکان تشدید می کند

نگهداری حیوانات خانگی؛ آلرژی را در کودکان تشدید می کند

حیوانات خانگی عامل انتقال دهنده انگل ها و بیماری های ویروسی بوده که سبب ایجاد آلرژی در کودکان می گردد.

به گزارش راسخون، دکتر مومن زاده ، متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آیا اینکه نگهداری حیوانات خانگی برای کودک ضرر دارد، بله مضر بوده البته حیوانات باید زیرنظر دامپزشک باشند.

وی افزود: با وجود حیوانات خانگی انگل ها و بیماری های ویروسی منتقل می شدند که اکثر عامل کوبی و تحت مراقبت قرار گیرند از این لحاظ مشکلی نخواهد بود اما مشکل عمده تر که اغلب بچه های ما در شهرهای بزرگ دچار آلرژی شدند لباس های پشمی، پشم، موی حیوانات برای آلرژی آنها مضر خواهد بود.

وی در خصوص دومین عوارض نگهداری این حیوانات بیان کرد: انگل ها، ویروس ها که در  حیوانات وجود دارد باید حتما این حیوان ها زیرنظر دام پزشک به طور مرتب ارزیابی شوند و اگر مشکلی وجود دارد رفع شود در غیر این صورت کودک دچار بیماری عدیده می گردد، به طور مثال: بیماری های ویروسی که در پرندگان که در خانه نگهداری می گردد وجود دارد.

 
وی تصریح کرد: امروزه ۵۰ درصد از کودکان دچار آلرژی می باشند که با بزرگ شدن این آلرژی رفع  خواهد شد و این کودکان ممکن است پشم، مو، قالی برایشان بد باشد از جمله پر، پرندگان، موی گربه و سگ که ممکن است در طول روز هزاران تخم این انگل که ممکن است در طول روز هزاران تخم این انگل پراکنده و داخل سبزیجات شده و مردم با بی توجهی می خورند و به این بیماری مبتلا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید خانواده ها بدانند که نگهداری حیوانات از هزینه بسیاری برخوردار بوده و این نیست که بگویند طی این مدت مشکلی پیش نیامده و به دامپزشک مراجعه نکنند و همچنین این انگل ها و پر پرنده و موی حیوانات خانگی می تواند برای کودک خطرآفرین باشند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.