نیاز به برنامه‌ریزی علمی درست داریم/وظیفه رسانه‌ها در شناسایی و تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی

رییس جهاد دانشگاهی گفت: وظیفه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جهاد دانشگاهی است که صفات شخصیتی الگوهایی مانند سردار سلیمانی را شناسایی و تبیین کرده و آن را به یک مطالبه جدی مردم برای تشکیل دولت آینده تبدیل کنند.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر حمیدرضا طیبی عصر شنبه، ۱۳ دی‌ماه در پنل دوم همایش علمی- دانشجویی بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی معاون راهبردی و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری‌های هر سال، مشکل اصلی کشور را ناتوانی در توسعه اقتصادی می‌دانند و راهکار حل این مشکلات را توجه به چرخه اقتصاد و تولید در داخل بیان می‌کنند. بحث فراهم شدن امنیت، برای حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است. یکی از نمونه‌های موفق کشور در بحث تأمین امنیت در جریان جنگ تحمیلی، سردار سلیمانی و سایر سرداران و جهادگران کشور بودند و در بحث بین‌المللی نیز شهید سلیمانی بسیار موفق عمل کردند و همگی بخوبی مطلع هستیم که چگونه باعث شدند مثلث سیا، موساد و داعش به عنوان مهره اصلی نتوانستند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب، حل مشکلات کشور را در گرو توسعه اقتصادی می‌دانند و حداقل روزی چندبار در صداوسیما و رسانه‌ها به این موضوع پرداخته می‌شود، باید به عنوان کسانی که مسئولیتی در این حوزه داریم، آن را به عنوان مسئله اصلی به معنای واقعی بدانیم. از ویژگی‌های شهید سلیمانی این بود که اولویت مسائل ملی کشور برای ایشان بسیار بااهمیت بود و در این حوزه و به مسائل کشور، فراجناحی نگاه می‌کردند. اگر قرار باشد که مشکلات کشور حل شوند، سیاسیون باید آن را به عنوان مسئله اصلی کشور بدانند و به دنبال راه‌حل برای آن باشند.

طیبی خاطر نشان کرد: عنوان می‌شود که پیشرفت حاصل برنامه‌ریزی جامع و درازمدت و هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتبط است. به برنامه‌ریزی علمی درست نیاز داریم و این برنامه‌ریزی علمی باید در تغییرات سیاسی و گردش‌های سیاسی کشور تغییر نکند. باید این برنامه‌ریزی درازمدت را داشته باشیم و در گردش‌های سیاسی کشور این برنامه‌ها تغییر نکنند تا بتوانیم به نتیجه برسیم. شاهد بودیم که سردار سلیمانی در آن شرایط پیچیده اعلام کرد که تا ۳ ماه دیگر بساط داعش جمع می‌شود؛ این حرف نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق و دانش عمیق نظامی ایشان داشت و در آخر نیز بر خدا توکل می‌کردند.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: کشور ما دارای مشکلات اقتصادی جدی است و دوره دولت فعلی رو به پایان است و دولت جدید از سال آینده کار خود را آغاز می‌کند. دولت جدیدی که قرار است شکل بگیرد، مدیران ارشد آن باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند که بخشی از این ویژگی‌ها، یعنی هم ویژگی فردی و هم اجتماعی را می‌توان از شخصیت سردار سلیمانی اقتباس کرد. فردی که قرار است معاون اول یا وزیر شود، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. وظیفه رسانه‌ها، شناسایی و تبیین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی است. دارا بودن این ویژگی‌ها برای حل مشکلات کشور باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

طیبی تأکید کرد: زمانی که الگوهایی مثل سردار سلیمانی داریم که وقتی واجد این صفات هستند، می‌توانند چنین کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام دهند، اگر سایر مسئولین کشور هم واجد این صفات باشند، حتی در شرایط تحریم نیز مشکلات کشور در مدت زمان کوتاهی حل خواهد شد. وظیفه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جهاد دانشگاهی؛ ایسنا، ایکنا و سیناپرس است که این صفات را شناسایی کرده و آن را به یک مطالبه جدی مردم برای تشکیل دولت آینده تبدیل کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.