نیایشگاه Kamppi

نیایشگاه Kamppi

فقط فضای نیایشگاه اصلی چوبی است. فضاهای فرعی رو به میدان قرار دارند.

اختصاصی معماری نیوز: نیایشگاهKamppi  در ضلع جنوبی میدان Narinkka در هلسینکی (پایتخت فنلاند) واقع شده است. این سازه که در یکی از پر ازدهام‌ترین فضاهای شهری فنلاند قرار گرفته، محیط را به آرامش دعوت می‌نماید. این ساختمان خاجی شکل کوچک با نمای چوبی منحنی، منظره شهر را زیبا ساخته است.

همزمان، فضای داخلی این نیایشگاه آرام مردم را به آغوش خود فرا خوانده و از سر و صدا و هیجانات زندگی شهری که در بیرون در جریان است دور می‌کند.

این نیایشگاه از تمام جهات قابل دسترسی است. اگر از سمت Simonkatu می‌آیید، به میدان کوچکی می‌رسید که اگر مستقیم ادامه دهید به میدان Narinkka خواهید رسید. از آنجا پس از طی کردن پله‌ها به قسمت ورودی می‌رسید. قسمت ورودی شامل دو نمای شیشه‌ای است که رو به میدان Narinkka و ساختمان Narinkka می‌باشد.

فقط فضای نیایشگاه اصلی چوبی است. فضاهای فرعی رو به میدان قرار دارند. فضای ورودی دو برابر نمایشگاه است که پس از ورود، با روحانیون ومددکاران اجتماعی ملاقات خواهید کرد.

فضای قسمت خاجی‌شکل بسیار آرام است و به نظر می‌رسد که با سر و صداهای بیرون فاصله زیادی داریم. روشنایی بر روی سطح منحنی فضا را گرم می‌کند. دیوارهای داخلی نیایشگاه از چوب درخت توسکای مشمعی ساخته شده و مبلمان نیز چوبی است.



منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز – ترجمه : سمیه پیلوار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.