نیروگاه بوشهر تا چند روز دیگر به ظرفیت کامل می‌رسد

سخنگوی یک شرکت پیمانکار روسی نیروگاه اتمی بوشهر گفت تغییری در برنامه از پیش تعیین شده ایجاد نشده و نیروگاه بوشهر تا پایان ماه اوت (اوایل شهریورماه) به ظرفیت کامل تولید برق خود دست خواهد یافت.
سخنگوی شرکت “او ای او نیاپ”، از پیمانکاران “اتم استروی اکسپورت” به خبرگزاری اینترفاکس گفت: تاکنون تغییری در برنامه از پیش تعیین شده ایجاد نشده است و تا چند روز آینده نیروگاه بوشهر به ظرفیت کامل خود می‌رسد.شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار اصلی احداث نیروگاه اتمی بوشهر در ایران است.

در دهه ۱۹۷۰ ایران و شرکت زیمنس آلمان قرار دادی را برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر منعقد کردند. اما به دنبال انقلاب اسلامی در ایران، همکاری ایرن و زیمنس متوقف شد. تا این که در سال ۱۹۹۲ روسیه موافقت کرد تا این نیروگاه را تکمیل کند.

نیروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگا واتی بوشهر در سپتامبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد و در ماه می سال ۲۰۱۲ به ظرفیت ۹۰ درصدی خود رسید و سپس با نیمی از ظرفیت به فعالیت خود ادامه داد.

چندی پیش اینترفاکس از قول یک منبع دیگر در روس‌اتم، بدون نام بردن از او، نوشته بود که اگر ایران پیشنهادی مبنی بر احداث فاز دوم در نیروگاه بوشهر را مطرح کند این فرض که روسیه در این مورد به بحث بنشیند وجود دارد.

این منبع روس‌اتم در این باره افزود بوشهر هیچ گاه تحت تحریم‌های بین‌المللی نبوده و هر چیزی قابل بحث و مذاکره‌ است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.