نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاریها مصمم است/ لزوم همکاری دستگاههای مختلف

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی ‌مقدم ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان قم در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص اتهام اتباع ایرانی اعدام شده توسط عربستان به جرم قاچاق دو تن مواد مخدر اظهار داشت: این موضوع باید از سوی وزارت خارجه پیگیری شود اما آنچه در حیطه وظایف و اختیارات نیروی انتظامی است باید عنوان کرد که در سال‌های اخیر قاچاق مواد مخدر از ایران به عربستان به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: همکاری‌های خوبی بین نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی عربستان برای دستگیری باندهای مختلف مواد مخدر صورت گرفته که در طول سالهای اخیر نیز عربستانی‌ها از این تلاش‌های ایران تقدیر کردند.

سطح سلامت نیروی انتظامی در حال بهبود است

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد که سلامت پرسنل نیروی انتظامی ارتقا یابد اظهار داشت: در حال حاضر سطح سلامت در نیروی انتظامی روز به روز در حال بهبود است که این امر آنها را در ارتکاب به جرائم مصون می‌دارد.

احمدی ‌مقدم با اشاره به طرح جدید نیروی انتظامی در خصوص تشویق و تنبیه ماموران در زمان ارتکاب به اخذ رشوه اظهار داشت: اگر فردی در زمان وقوع تخلف به مامور نیروی انتظامی پیشنهاد رشوه داد ضمیمه برگ جریمه متخلف خواهد شد و ما نیز براساس جدول تدوین شده مامور خود را با پاداش نقدی تشویق خواهیم کرد که این امر باعث ریشه کن شدن پدیده رشوه خواهد شد.

وی گفت: افرادی که برای فرار از قانون رشوه می‌دهند سرانجام گرفتار خواهند شد که به این افراد توصیه می‌شود همواره از مسیرهای قانونی و اخلاقی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشورعنوان کرد: با آن دسته از ماموران و پرسنلی که ثابت شود رشوه دریافت کرده‌اند برخورد جدی خواهد شد و میزان رشوه نیز به هر اندازه باشد فرد خاطی از سازمان اخراج خواهد شد و افرادی نیز که پیشنهاد رشوه می‌دهند به دادگاه معرفی تا طبق قوانین با آنها برخورد شود.

سردار احمدی ‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارزیابی از اجرای طرح امنیت اجتماعی با بیان اینکه رسالت ما در این زمینه عمل به تکلیف است اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان مصمم است که در این راستا اقدامات ایجابی و پیشگیرانه سایر دستگاه‌ها نیز باید به کمک بیاید و در واقع تکمیل کننده باشد.

وی اضافه کرد: اگر در تعدادی از دستگاه‌ها بستر ناهنجاری فراهم باشد و در برخورد با آن‌ها تمهیداتی اندیشیده نشود و در این صورت از نیروی انتظامی توقع برخورد با این ناهنجاری‌ها را داشته باشیم این امر اخلاقی و پسندیده نیست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند و با استفاده از اختیارات خود با ناهنجاری‌های موجود برخورد کنند افزود: در حال حاضر شاهد موج گسترده تهدیدات فرهنگی بر علیه کشور هستیم که حفظ وضع موجود کار مهمی است هر چند وظیفه ما فرا‌تر از این میزان است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.