نیروی دریایی سوریه یک فروند لنج افراد مسلح را ضبط کرد

به گزارش ایرنا از دمشق، تارنمای ‘دام پرس’ روز یکشنبه نوشت که این لنج مجهز به پنج قایق کوچک بوده و ظرفیت حمل یکصد مسافر را دارد و افراد مسلح پس از نزدیک شدن به سواحل سوریه برای نفوذ به این کشور از قایق های درون آن استفاده می کردند.

بر پایه این گزارش، لنج مزبور پس از ورود از آب های منطقه ای ترکیه در دریای مدیترانه به آب های سوریه به ساحل لاذقیه هدایت شد.

جمعه شب گذشته شماری از افراد مسلح در سواحل غرب سوریه با نیروهای گارد ساحلی این کشور درگیر و از دو طرف عده ای کشته و یا زخمی شدند.

در روزهای اخیر شماری از افراد مسلح از اتباع کشورهایی چون لیبی، مصر، افغانستان و عراق در مناطق غرب سوریه با همکاری و اطلاع رسانی اهالی منطقه شناسایی و بازداشت شدند.

به نظر می رسد با توجه به وجود آرامش در مناطق ساحلی سوریه در ماه های اخیر یکی از اهداف افراد مسلح از حضور در این منطقه برهم زدن آرامش در این بخش از مرزهای سوریه است که دارای بنادر نفتی و تجاری مهم است.

یکی دیگر از علل تلاش افراد مسلح برای نفوذ به سوریه در هفته های اخیر از مرزهای آبی آن کنترل شدید مرزهای زمینی سوریه از سوی نیروهای این کشور است.

در ماه های اخیر ده ها مورد درگیری در مرزهای سوریه با ترکیه و اردن بین نیروهای مرزبانی و امنیتی سوریه با افراد مسلح به وقوع پیوست.

در جریان این درگیری ها افراد مسلح با به جا گذاشتن شماری کشته و زخمی یا به سمت ترکیه و اردن فرار کردند و یا این که از سوی نیروهای سوریه بازداشت شدند.

خاورم**ا.ا**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.