نیمی از کارمندان استان یزد رسمی هستند

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با انتشار نماگر نیروی انسانی اعلام کرد: تعداد کارکنان دولت در استان بر اساس آخرین آمار تا پایان سال ۱۴۰۱ در ۱۲۷ دستگاه اجرایی جمعا ۵۲ هزار و ۴۲ نفر هستند که حدود ۴۸ درصد به صورت رسمی و بقیه در قالب سایر اشکال به کارگیری اعم از پیمانی ، قراردادی و غیره به خدمت مشغول هستند.

نیمی از کارمندان استان یزد رسمی هستند

به گزارش ممتاز نیوز، به گزارش روز یکشنبه این سازمان ، بر اساس نماگر نیروی انسانی سال ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرایی استان یزد شامل ۱۲۷ دستگاه به تفکیک جنسیت، نوع استخدام و مدرک تحصیلی به استثنای دستگاه‌های انتظامی، نظامی، امنیتی و قضایی تهیه شده است.

۳۳ درصد نیروهای انسانی در آموزش و پرورش و ۲۳ درصد در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و مابقی یعنی ۴۴ درصد در سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کیفیت نیروی انسانی از نظر تحصیلات دانشگاهی در بدنه دولت رشد محسوسی داشته و شاهد افزایش نیروی انسانی با تحصیلات دانشگاهی در استان هستیم؛ ۷۱ درصد کارکنان دولت در استان یزد لیسانس به بالا بوده و ۵ درصد آنان در استان دارای مدرک دکتری هستند.

نماگر نیروی انسانی سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان یزد با هدف ارایه اطلاعات و تصویری دقیق از نظام اداری و ساختاری دستگاه‌های اجرایی بعنوان زیربنای هرگونه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منتشر شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.