نیویورک تایمز: بن سلمان به دنبال کنار کشیدن از یمن است اما متحدانش به جان هم افتاده‌اند

نیویورک تایمز: بن سلمان به دنبال کنار کشیدن از یمن است اما متحدانش به جان هم افتاده‌اند
نیروهای شورای انتقالی جنوبی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اظهار کرده است که اعلام خودمختاری جدایی طلبان یمنی، اقدامات عربستان برای خروج از جنگ یمن را پیچیده کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در این مطلب آورده است، در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسید که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از پنج سال جنگ در یمن می‌خواهد به تدریج از آن خارج شود و بالاخره با منتقدانی که این جنگ را غیرقابل پیروزی می‌دانستند، هم نظر شده است.
این گزارش اما خاطرنشان می‌کند که متحدان یمنی بن سلمان عقیده دیگری در این خصوص دارند و اعلام خودمختاری اصلی‌ترین گروه جدایی طلب این کشور که کنترل عدن و بانک مرکزی آن را در دست گرفته، زنگ‌های هشدار را برای هرج و مرج‌هایی تازه در این کشور به صدا در آورده است.
این در حالی است که عربستان و امارات به عنوان حامیان اصلی جنگ یمن حالا در حال کنار کشیدن از این درگیری هستند و متحدان یمنی‌شان را به حال خود گذاشته‌اند تا برای برتری با هم بجنگند.
اعلام خودمختاری این گروه جدایی طلب موسوم به شورای انتقالی جنوبی، تهدید احیای درگیری‌ها در داخل ائتلافی را به همراه دارد که در سال ۲۰۲۴ توسط بن سلمان علیه حوثی‌ها تشکیل شد.
با هجوم نیروهای جدایی طلب به خیابان‌های عدن و تصرف کنترل ادارت و افراشتن پرچم کشور کمونیستی یمن جنوبی در روز شنبه، توافق صلح میان نیروهای جدایی طلب در جنوب یمن و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز که در ریاض امضا شده بود، فروپاشید.
تمایل بن سلمان به جنگ یمن طی یک سال گذشته کاهش یافته اما میزان تسلط عربستان بر متحدان یمنی‌اش برای کنترل شرایط در یمن مشخص نیست.
در حالی که نماینده سازمان ملل خواستار همکاری همراه با حسن نیت همه طرف‌ها در راستای منافع مردم یمن شده، مشخص نیست که چنین تفکری چه میزان برای طرف‌های متعدد درگیری در یمن اهمیت دارد.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.