نیکزاد در مراسم شروع بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان: ۴۵ روزه همه خانه ها را بازسازی می کنیم

به گزارش خبرآنلاین؛ عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان هریس در ۱۱۰ کیلومتری شمال‌شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی صبح روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

علی نیکزاد در مراسم کلنگ زنی بازسازی مناطق زلزله‌زده در روستای «کوویج» از توابع شهرستان هریس گفت: امیدواریم تمام واحدهای نیازمند بازسازی در این منطقه قبل از آغاز فصل سرما به پایان برسد. مردم باید بدانند با تجربه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اهتمام استانداری آذربایجان شرقی امکان بازسازی همه واحدهای مورد نیاز در ۴۵ روز امکان‌پذیر است.

او از مردم این مناطق خواست دست در دست هم داده و با نظارت عالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قبل از آغاز فصل سرما در منازل خود مستقر شوند.

وزیر راه و شهرسازی وعده داد شخصا همه مسایل مربوط به بازسازی واحد تخریب شده در زلزله را در دولت پیگیری خواهد کرد.

در این مراسم همچنین علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کوتاهترین زمان ممکن عملیات اسکان موقت زلزله زدگان آغاز می شود. کار اسکان زلزله زدگان در جریان زلزله بم مدت هفت ماه به طول انجامید اما در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی این کار در کمتر از یک هفته آینده شروع خواهد شد.

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به بلاتکلیفی روستاییان در مناطق زلزله زده برای تخلیه اثاث منازلشان لازم است ستادی در روستاها تشکیل شود تا پاسخگوی این نیاز باشد.

بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان هریس توسط ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی انجام می‌شود.

گفتنی است زمین لرزه شنبه هفته گذشته در اهر، هریس و ورزقان، ۳۱۸ کشته داشت، اما خسارات مالی گسترده ای بر جا گذاشته است. آخرین پیش بینی، ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت است.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.