هاشمی رفسنجانی: باید تاریخ زنده سیاسی کشور، بدون تحریف و براساس واقعیت‌ها بیان شود

۲۶فروردین۱۳،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان، تهیه‌کننده و جمعی از بازیگران مجموعه تلویزیونی معمای شاه که در سازمان صداوسیما در حال تولید و ساخت است، امروز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با ابراز خرسندی از ساخت این مجموعه تلویزیونی که به وقایع و حوادث تاریخ سیاسی کشور از سال ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۹ می‌پردازد و تشکر از دست‌اندرکاران و هنرمندان این مجموعه و سازمان صداوسیما گفت: تاریخ‌نگاری در مورد عصری که بیشتر تاریخ‌سازان آن هنوز در قید حیات می باشند، سخت و در عین حال حساس و کار بزرگی است و امید می‌رود این مقطع مهم از تاریخ زنده سیاسی کشورمان که به دوران پهلوی تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، بدون تحریف و براساس واقعیت‌ها ساخته شود تا مورد تعرّض و انتقاد قرار نگیرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی از دوران مشروطه تا مقطع پیروزی که عوامل بسیاری در شکل‌گیری آن دخیل بودند، گفت: باید در این اثر بزرگ هنری به نقش و سهم همه گروه‌ها، جمعیت‌ها و اشخاص در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و اثرگذاری هر یک پرداخته شود، هرچند ممکن است نقش هر یک در مقاطع مختلف پررنگ‌تر، کم‌رنگ و یا حتی بی‌رنگ شده باشد.

وی به دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه تاریخی توصیه کرد: باید سعی شود واقعیت‌های تاریخی بدون هیچ‌گونه سیاسی‌کاری و تحریف منعکس شود و اگر در ساخت این مجموعه و بیان تاریخ زنده سیاسی کشور امانت حفظ شود، اثر هنری قابل دفاع و سبب سرافرازی کشور خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد برخی وقایع انقلاب اسلامی و نقش مردم و مبارزان در وقایع تاریخی انقلاب، به نقل خاطراتی از دوران سخت مبارزه پرداخت و برای دست‌اندرکاران این مجموعه و سایر هنرمندان توانمند کشور آرزوی توفیق کرد.

در ابتدای این دیدار محمدرضا ورزی کارگردان این مجموعه با تشکر از اهتمام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آثار هنری و هنرمندان متعهد کشور، گزارشی از روند ساخت مجموعه تلویزیونی معمای شاه را به اطلاع ایشان رساند.

وی گفت: این اولین اثر تاریخی در این حجم از مجموعه‌های تلویزیونی است که به تاریخ ظهور تا سقوط خاندان جبّار پهلوی در کشور می‌پردازد.

وی هدف از این دیدار را کسب رهنمود از هاشمی رفسنجانی در مورد تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بانیان مبارزات قبل از انقلاب و نقش‌آفرینان اصلی پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ذکر کرد.

در این دیدار بخش‌هایی از تصاویر پشت صحنه و شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی و نحوه تعیین بازیگران و چهره‌پردازی‌ها به اطلاع وی رسانده شد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.