هاشم یکه زارع کیست؟

هاشم یکه‌زارع (زاده ۱۳۳۵) کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ایران خودرو فعالیت می‌کند.

 هاشم یکه زارع کیست؟

به گزارش ممتازنیوز، با موافقت تمام اعضای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، «هاشم یکه زارع» جایگزین «جواد نجم الدین» در راس این گروه خودروسازی شد.
به همین منظور، در نگاهی هر چند کوتاه به عملکرد مدیرعامل دیروز شرکت ایران خودرودیزل و مدیرعامل امروز گروه صنعتی ایران خودرو می پردازیم.

هاشم یکه زارع کیست؟

«هاشم یکه زارع» در یک آبان ماه یک هزار و ۳۸۸ هجری شمسی با حکم «جواد نجم الدین» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در راس بزرگترین شرکت خودروسازی تجاری خاورمیانه یعنی ایران خودرودیزل قرار گرفت. و امروز با حکم هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو در راس بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه نشست.

وی فعالیت کاری خود در مجموعه دولت را از سال ۱۳۶۱ در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و با مدیرعاملی در شرکت صنایع ماشین‌های چوب آغاز کرد. و پس از آن به صنعت خودروسازی کشور وارد شد.

«یکه زارع» که اکنون ۲۵ سال از حضورش در صنعت خودروسازی ایران می گذرد، ۱۲ سال در راس سایپادیزل، هفت سال مدیرعامل پارس خودرو و چهار سال مدیریت بر شرکت ایران خودرودیزل را در کارنامه کاری خود دارد.

مدیرعامل جدید ایران خودرو که به نوآوری در صنعت خودروسازی کشور شهره است در زمان حضور خود در سایپادیزل موفق به امضای قرارداد برای تولید خودروهای سنگین FH در ایران شد و طراحی و تولید کامیونت بادسان نیز از افتخارات دوره حضور وی در سایپادیزل بوده است.

یکه زارع» در دوره فعالیتش در پارس خودرو، حضور و تولید محصولات نیسان ژاپن در ایران را فراهم کرد بطوریکه افزون بر ۱۰ سال چرخ پارس خودرو با تولید و عرضه سواری ماکسیما چرخید. همچنین محصولات رونیز و پیکاپ نیسان نیز در این دوران به سبد تولیدات قدیمی ترین خودروسازی کشور اضافه شد.

به گزارش ممتاز نیوز، وی در مدت چهار سال حضورش در ایران خودرودیزل نیز به ادامه نوآوری های خود ادامه داد بطوریکه از محصولات پیشین این خودروسازی تجاری فقط کامیون های واگن هود در حال حاضر تولید می شود و مابقی محصولات تماما جدید و به روز شده است.

از جمله مهمترین تولیدات جدید ایران خودرودیزل که در دوره “یکه زارع” شاهد تولید آن بوده و هستیم می توان به کامیون های سهند، آریا، کشنده A7، اتوبوس های بی.آر.تی، پیکاپ جدید و … اشاره کرد.

حضور این مدیر نوآور صنعت خودروسازی کشور در مجموعه ایران خودرو این نوید را به همراه دارد که در آینده، شاهد تحولات اساسی در این گروه خودروسازی و در نهایت جایگزین شدن تفکر استراتژیک و بلند مدت و پرهیز از تصمیمات عجولانه و بعضا مقطعی و … برای درمان دردهای بی شمار خودروسازی کشور باشیم.

 


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. آزاد:

    آقای یکه زارع سلام شماروبه جان مادرتون قسم میدم این جریمه های سنگین بابت دیرکرد اقساط لیزینگ روکم کنید ویا ببخشید. من وخیلی ها واقعا توان پرداخت نداریم حقوقمون رو هم که مسدودکردید تورابه خدا یه فکری به حال ما بکنید.نظرماتابع اینه که شما یه کاری برای مردم بکنین نه گرفتن ۲تا۳برابرقیمت واقعی یک خودرومعمولی !

  2. saba:

    داستان سهام خودروح نمیدونیم به کجا ختم میشه آیا حداقل به پول خودمون میرسیم؟

  3. مراد قدس شريفي:

    کمی هم به فکر مردم باشید من که به خدا سپرده‌ام در آن دنیا جواب خواهند داد.

  4. کوروش:

    باسلام به نظر من همه چی بستگی به لغو تحریمها دارد همان طور که همه میدانیم صنعت ایران کلا وابسته به اروپا کشورهای دیگر آسیا مثل کره وچین است درنتیجه اگر سوپر من هم بایید کاری نمیتواند انجام دهد باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.