هاگل: هرگز دربارهٔ احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه شتابزده عمل نخواهیم کرد

۰۵اردیبهشت،

afp-132.jpg

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تلاش‌های کشورش برای اطمینان یافتن از استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی امری مهم است و نمی‌توان دربارهٔ آن بر اساس اعتقاد بعضی کشورها تصمیم عجولانه و شتابزده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، چاک هاگل،‌ وزیر دفاع آمریکا در پایان سفرش به قاهره به خبرنگاران گفت: باید قبل از هر گونه نتیجه‌گیری محتاطانه عمل کنیم چون شک یک چیز است و سبب و مدرک یک چیز دیگر.

وی افزود: به هر حال در اطلاعات سازمان‌های اطلاعات کشورهای دیگر هیچ شکی نیست اما آمریکا به اطلاعات سازمان اطلاعات خود تکیه دارد.

هاگل دربارهٔ اینکه آمریکا اگر به ارزیابی‌هایش در این زمینه تا زمان دستیابی به مدرک ادامه دهد اعتبارش را از بین می‌برد، اظهارنظری نکرد در حالیکه فرانسه و انگلیس و اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند.

چاک هاگل در گزارشی که در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، انتشار یافت، عنوان داشت: به فرماندهان اسرائیلی گفتم که واقعیت‌ها در این باره را فاش کنند و به رغم رایزنی طولانی که دربارهٔ احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه داشتم آنها ارزیابی‌شان را دربارهٔ این امر فاش نکردند.

هاگل اعلام کرد که سازمان اطلاعات آمریکا همچنان درصدد ادامه ارزیابی ویژه در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: جدول زمانی برای دستیابی به نتایج نهایی در این باره وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.