هدفمان افزایش سهمیه المپیک آقایان است / تا وقتی توجه فقط به فوتبال باشد، اسکی پیشرفت نمی کند

۲۰م دیماه ،

مصطفی میرهاشمی گفت: هدفمان این است که بتوانیم در بخش آقایان سهمیه المپیک را افزایش بدهیم.

مصطفی میرهاشمی سرمربی تیم اسکی صحرانوردی، در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، گفت: خوشبختانه مسابقات لیگ اسکی صحرانوردی در شرایط خوبی برگزار شد و به پایان رسید.

این رقابتها متناسب با استانداردهای جهانی و زیر نظر نماینده فدراسیون جهانی انجام شد.
وی افزود: رقابت خوبی در میان اسکی بازان در هر دو بخش بانوان و آقایان دیده شد و سرانجام قهرمانان در هر سه روز مسابقه مشخص شدند.

وی ادامه داد: با توجه به ۲ روز مسابقات انتخابی تیم ملی و سه روز مسابقات لیگ، برگزیدگان برای تیم ملی نیز انتخاب شدند.

*** به دنبال ارتقای سهمیه هستیم

وی در خصوص سهمیه المپیک بیان کرد؛ قصد داریم تا سهمیه المپیک را در بخش آقایان افزایش بدهیم. برای ارتقای سهمیه می بایست در مسابقات متعددی که اسکی بازان با پوئن جهانی حضور دارند، شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان نیز یک سهمیه داریم که با تلاش اسکی بازان خانم حفظ می شود.

*** اسکی صحرانوردی به قدرت بدنی بالا احتیاج دارد

میرهاشمی در خصوص رشته صحرانوردی، بیان کرد؛ اگرچه دید مسئولان به همه رشته های اسکی یکنواخت است، ولی باید بپذیریم که تفاوتهای زیادی میان رشته های اسکی صحرانوردی با رشته هایی همچون آلپاین و اسنوبرد وجود دارد.

وی تصریح کرد: رشته اسکی صحرانوردی بسیار طاقت فرسات و در مقایسه با‌ آلپاین و اسنوبرد به قدرت بدنی بالا و فیزیک خاص بدنی احتیاج دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از اشخاص در هنگام اسکی سواری علاقه مندند که از جهت بالا به پایین سر بخورند، استقبال از صحرانوردی کمتر است؛ چرا که در این رشته اسکی باید از سمت پایین به بالا اسکی سواری کنند.

وی ادامه داد: انجام این اسکی به ویژه برای خانم ها به همین دلیل طاقت فرسایی و تغییر فیزیک بدن دشوارتر است، اما خوشبختانه بانوان ما پتانسیل زیادی در این رشته دارند و عملکرد خوبی هم داشته اند.

وی ادامه داد: در رشته اسکی صحرانوردی اسکی باز در پستی و بلندی اسکی می کند و در کنار این دشواری، طول مدت زمان اسکی نیز در این رشته بسیار بالا و بیشتر از سی دقیقه است، ولی به عنوان مثال این مدت زمان در آلپاین بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: اما با وجود همه سختی ها با برنامه ریزی خوب فدراسیون و تلاش مربیان و خود اسکی بازان و با همین امکانات موجود، توانسته ایم تا حد زیادی در این رشته پیشرفت کنیم.

وی بیان کرد؛ برای عملکرد هرچه بهتر در اسکی صحرانوردی باید تمام زیرساخت ها و امکانات بهبود یابند. ما در حال حاضر قادریم لیگ اسکی
صحرانوردی را در حالی برگزار کنیم که نماینده فدراسیون جهانی نیز در آن حضور دارند و امکان شرکت مهره های خارجی نیز وجود دارد.

*** قصد داریم خارجی ها را برای رقابت به کشور بیاوریم

وی تصریح کرد: بدون شک اگر اسکی بازان خارجی با داخلی ها رقابت کنند، می توانیم رنکینگ خود را در سطح جهانی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ما قصد داریم تیمی از اروپا را به داخل کشور دعوت کنیم تا با اسکی بازان ما به رقابت بپردازند.

*** امکانات اسکی در بانوان و آقایان برابر است

وی در خصوص اسکی بانوان بیان داشت؛ خوشبختانه اسکی در بخش بانوان روند رو به رشد سریعی را در پیش گرفته است و خوشحالیم که امکانات در بانوان و آقایان باهم برابر است و حتی در بعضی مراحل بهای بیشتری به بانوان داده می شود و دیدگاه همه در این زمینه مثبت است.

وی ادامه داد: اقدامات در زمینه استعدادیابی نیز در این رشته پررنگ است و فدراسیون نیز تمام تلاش خود را برای کمک به اسکی بازان به خصوص در بحث تجهیزات انجام می دهند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ تا ۵۰ جفت اسکی از اروپا وارد کرده ایم و در بحث زیرساخت ها حتی باید بیش از پیش فعالیت های خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ورزش اسکی در صورتی پیشرفت می کند که اسپانسرها حضور گسترده ای در آن داشته باشند و در این زمینه باید تلاش بیشتری کنیم تا حامیان مالی به سرمایه گذاری در اسکی بیشتر از پیش ترغیب شوند.

*** اردوی ۱۶ روزه در ایتالیا داریم

میرهاشمی در خصوص اردوی تیم اسکی صحرانوردی بیان کرد؛ خوشبختانه با تلاش فدراسیون اسکی و کمک های فدراسیون جهانی، حدود ۱۵ تا ۱۶ روز در ایتالیا و در همان مکانی که مسابقات جهانی برگزار می شود، اردو خواهیم داشت. این در حالی است که برگزاری اردوی خارجی برای تمام رشته های ورزشی امری بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: باید مدت تمرینات اسکی در کشورمان افزایش پیدا کند و در تمام طول سال تمریناتی داشته باشیم تا بتوانیم آمادگی خوبی در رقابت ها داشته باشیم.

*** آموزش و پرورش در زمینه آموزش اسکی همکاری کنند

میرهاشمی بیان کرد؛ بهتر است آموزش و پرورش برای آموزش در سطح پایه این فرصت را به ما بدهد تا در مناطق اسکی خیز و استانها و کلیه مدارس از همان سنین پایین کودکان را به پیست اسکی بفرستند و با مربیانی که ما در اختیارشان قرار می دهیم، قدم های بزرگی در زمینه توسعه آموزش و همگانی کردن این ورزش برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ ورزش اسکی کشور جای زیادی برای پیشرفت دارد و با سرمایه گذاری و افزایش تلاش می توانیم روزهای به مراتب درخشان تری از سابق رقم بزنیم، اما تا وقتی که نگاه مسئولان تنها متوجه به فوتبال باشد، راه پیشرفت و رشد اسکی با سرعت کندتری هموار می شود./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.