هدیه روز مادر را با دست خود بسازید

با کمی خلاقیت یک تابلوی گرافیکی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست کنید . با استفاده از یک تکه کاربن تصویر وسایل را بر روی کاغذ پیاده کرده و کاغذ مورد نظر را ببرید .

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

ممتازنیوز :  با اعطای این هدایای شخصی و دست ساز مخصوص باعث می شوید که مادرتان احساس خاص و ویژه بودن داشته باشد . این هدایا را خودتان یا با کمک کودکتان درست کنید . بعضی از این هدایا آنقدر ساده هستند که حتی بچه های کوچک و کم سن هم می توانند به تنهایی از پس درست کردنشان برآیند.

۱ – سنجاق سینه کاغذی
با استفاده از کاغذهای رنگی سنجاق سینه زیبایی برای مادرتان درست کنید که برای جشن روز مادر بر روی لباسش بزند . بدین منظور کاغذ ها را بصورت دایره ای برش دهید و برای اینکه این دایره های کاغذی حالت گلبرگ داشته باشند با استفاده از قیچی، دور تا دور آن را شکافهایی ایجاد کنید . دایره های کاغذی با رنگها و شکلها و اندازه های مختلف را روی هم چیده و وسط آنها را با یک دکمه زیبا و قشنگ ثابت نمایید . با استفاده از چسب حرارتی پشت کار را با هم با یک سوزن محکم نمایید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/95a2a_cqenyl18m4a0an59f3s.jpg

نکته : اگر برای تهیه این نوع جواهرات کاغذی از کاغذهای محکم که ضخیم بوده و وزن بالایی دارند استفاده نمایید ماندگاری آن بیشتر خواهد شد .

۲ – کار هنری مخصوص آشپزخانه
با کمی خلاقیت یک تابلوی گرافیکی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست کنید . با استفاده از یک تکه کاربن تصویر وسایل را بر روی کاغذ پیاده کرده و کاغذ مورد نظر را ببرید . شکلهای بریده شده را بر روی یک تکه کارتن یا مقوای رنگی به ترتیب مورد نظرتان بچسبانید و برای زیباتر شدن کار آن را در قابی قرار دهید . به غیر لوازم مربوط به پخت و پز، از دیگر وسایل موجود در خانه هم می توان چنین تابلوهای زیبایی درست کرد .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/0b0c5_40t8zh0pxlqrhb2stva.jpg

۳ – دسته گل کاغذی مخصوص روز مادر
با استفاده از کاغذ، دسته گل کاغذی بسار زیبایی درست کنید که تا مدتها پس از روز مادر هم ماندگار خواهد ماند .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/4b2b8_chhk4yvbxnx5tqdg2q3w.jpg

۴ – میز مخصوص سرو غذا
صبحانه مادر را بر روی یک میز زیبا و سفارشی سرو نمایید . میز ساده ای را انتخاب کنید که رویه شیشه ای جدا شدنی داشته باشد . عکس گل مورد علاقه مادرتان را در قطع شیشه زیر میز پرینت گرفته و زیر شیشه بگذارید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/1015f_4yvtdi6uqzdmt30b9ue.jpg

نکته : به جای تزیین یک میز شیشه ای عکس مورد نظرتان را لامینت کنید و با استفاده از چسب، عکس را بر روی یک میز چوبی یا سینی سرو صبحانه بچسبانید .

۵ – هنر استفاده از کارگاه گلدوزی
تنها با استفاده از چند ماده یک اثر هنری منحصر به فرد و دوست داشتنی برای مادرتان درست کنید . به اندازه قطر کارگاه گلدوزی مورد نظرتان کاغذ تزیینی را برش دهید . برای محکم کردن و ثابت نگه داشتن کاغذ در داخل کارگاه از چسب استفاده نمایید . جواهرات سفارشی یا کلیدهای درجه یک را بر روی کاغذ بچسبانید و با استفاده از پیچ فلزی بالای کارگاه این اثر هنری را به دیوار آویزان نمایید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/d6d14_lxgbmo637bbno8utkfsf.jpg

۶ – تابلوی خاطرات مادر
یک تابلوی دیواری به مادرتان هدیه دهید که جدا از جنبه تزیینی اش به فضای اتاق محل نصب خود، لحظات خاطره انگیز و شخصیت ببخشد .برای تهیه این تابلو، نسخه اسکن شده ای از عکسهای قدیمی مادرتان را بر روی کاغذهای انتقال عکس برگردان یا برچسبهای عکس برگردان قابل چاپ، پرینت گرفته و بر روی بومهای خالی کشی بچسبانید . اگر می خواهید اندازه تابلویتان بزرگتر از کاغذهای ساده سایز نامه باشد می توانید تابلویی شبیه پازلهای چند صد تکه درست کنید . بدین منظور برای چاپ عکسها می بایست از گزینه tiling پرینتر استفاده کنید. برای چسباندن عکسها به بوم با استفاده از یک برس ترکیبی از چسب و آب را بر روی کل سطح بمالید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/25894_qe53ke331az31y5feosz.jpg

نکته : سایزهای متفاوت بومهای کشی را می توانید از فروشگاههای لوازم هنری تهیه کنید . به دنبال بومهایی باشد که دارای قاب های چوبی آماده باشند تا به هنگام نصب کردن آن به دردسر نیافتید .

۷ – ظروف گلدار
برای متفاوت ساختن صبحانه مخصوص روز مادر دستی بر سر و روی پارچ شیشه ای و لیوان ست آن بکشید . بدین منظور از لیبل های طرحدار استفاده کرده و آن را بر روی لیوان و پارچ بچسبانید . برای ایجاد جلوه ای یخی بر روی ظروف شیشه ای یک لایه رنگ سفید را بر روی لیبل ها و بالای لبه های ظرف شیشه ای بزنید . رنگ را بر روی قسمتهای شیشه ای و لبه پارچ نزنید چرا روی آن نمی ایستد . زمانی که رنگ هنوز خشک نشده است برچسب را بکنید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/a8c5e_3r9xdfi47cwr235sqg0j.jpg

۸ – دیس آیینه ای مخصوص پذیرایی از مهمان
اجازه دهید که این دیس آیینه ای انعکاسی از عشق شما به مادرتان باشد . بدین منظور یک آیینه قاب دار را به عنوان سینی انتخاب نموده و سپس مافین ها و کیکها را با کاغذ های فنجانی شکل مخصوص پخت در سینی بچینید . دو تکه بلند ربان حریر با لبه های سیمی را برش داده و آنها را طوری ببندید که شکل X بگیرد . این آینه را در وسط این X قرار داده و انتهای این روبانها را در بالا بصورت پاپیون گره بزنید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/6a0f2_sxiaj1t0por83s1016a.jpg

۹ – ساک کادو با الهام از طبیعت
مادرتان را به یک ساک کادوی زیبا که پر از گل می باشد، مهمان کنید . تصاویر گلهای زیبا یا تصاویر چاپ شده بر روی پاکت های بسته بندی بذر را کپی نمایید . لبه های این عکسهای کپی شده را مرتب و تزیین نموده و بر روی ساک های کوچک ساخته شده از کاغذ پوستی بچسبانید . می توانید هدیه هایتان را داخل این ساکهای زیبا که درست کرده اید بگذارید و تقدیم کنید و یا اینکه یک گلدان کوچک را در داخل این ساک ها قرار داده و گلدان را از گل پر نمایید.

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/6a0f2_r97fbzgilsxbz2av917c.jpg

۱۰ – قفسه هایی برای مادر
برای مادرتان قفسه های زیبا و قشنگی درست کنید تا وسایل مورد علاقه اش را روی آنها بچیند. اندازه های قفسه های مکعبی دیواری را گرفته و عکسهایی را به همان اندازه برش دهید . پشت عکس را چسب زده و آنها را بر روی وجه جلویی قفسه بچسبانید . بر روی این وجه یک لایه روغن براق کننده بزنید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/dcf4e_0bvjvw5a4kllwocg0ogc.jpg

۱۱ – پاکت های مخصوص شیرینی
روز مادر امسال را با شیرینی خانگی که خودتان پخته اید از مادرتان پذیرایی کنید . برای بسته بندی شیرینی ها ، آنها را در یک سینی چهارگوش چیده و این سینی را بصورت ضربدری در وسط یک کاغذ فانوسی قهوه ای رنگ چهار گوش قرار دهید . لبه های کاغذ را به وسط سینی تا کنید . با استفاده از یک میخ تزیینی یا یک دکمه سر دست ۴ گوشه کاغذ را به هم بچسبانید . یک روبان حریر منجوق دوزی شده را از این سر به آن سر سینی ببندید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/5fbc9_989v4vi6y26l481wp0.jpg

۱۲ – سینی سفارشی برای سرو صبحانه
صبحانه مادر را در یک سینی سفارشی و دست ساز سرو نمایید . یک سینی چوبی که قبلاً خریده اید را سمباده زده و رنگ کنید . یک مقاله کودکانه درباره مادر را در وسط سینی بچسبانید و دور آن را با گلهای پرسی تزیین نمایید . پس از اتمام کار برای محافظت از این اثر هنریتان یک تکه شیشه را به اندازه داخل سینی برش داده و روی آن بگذارید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/cfa03_1ay5frsk2cant19xnzof.jpg

۱۳ – ظروف یادگاری
طراحی های بچه گانه را به بشقابهای تزیینی تبدیل کنید . نقاشی های کودکان را اسکن کرده و بر روی کاغذهای پشت چسب دار پرینت بگیرید . دور تا دور عکسهای پرینت شده را قیچی کرده و آن ها را در آب قرار داده تا لایه زیرین عکس جدا شود و بتوان آن را در وسط ظروف چسباند. به هنگام چسباندن عکس آن را کاملاً صاف نمایید و هر گونه حباب زیر عکس را گرفته شود . پس از خشک شدن عکس روی آن را کیلر بزنید تا ظرف عکس دار زیبایی که درست کرده اید قابل شستشو گردد .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/19073_uy9owu5tyz7zu3mlluq.jpg

نکته : این نوع ظروف تنها جنبه دکوری و تزیینی دارند .

۱۴ – نمک های مخصوص حمام
با دعوت مادر به حمام گرمی که در آن نمک های مخصوص استحمام پاشیده اید آرامش را برایش فراهم نمایید . برای اینکه سبد حمام شما حالتی شخصی و خصوصی پیدا کند می توانید از کاغذهای برچسبی و شیشه های ادویه استفاده نمایید . بدین منظور ۴ حرف الفبای کلمه مادر ( م ا د ر ) را بر روی ۴ لیبل پرینت گرفته و با استفاده از فونتی متفاوت و کوچکتر زیر هر حرف نام عطر را تاپپ نمایید . لیبلها را بر روی شیشه ها بچسبانید . شیشه ها را در سبد لوسیون ها و صابونها بچینید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/500c2_xmz4w1iiw3c2iumad.jpg

۱۵ – ساعت با طرح ماهی انگشتی
بر روی یک ساعت که قاب و فریم پهنی دارد با اثر انگشت کودکتان ماهی های قشنگ و دوست داشتنی درست کنید.
دستورالعمل درست کردن :
۱ – بر روی یک پالت کاغذی مقدار کمی از چند رنگ آکرولیک بریزید .
۲ – برای درست کردن بدن ماهی انگشتان و انگشت شصت تان را در رنگ فرو برده و در صورت دلخواه رنگها را با هم مخلوط کنید . انگشتان و انگشت شست رنگی شده را بر روی قاب ساعت فشار دهید و این کار را ادامه دهید تا اینکه ۳/۲ قاب با اثر انگشت شما پر شود . اجازه دهید که رنگ ها خشک شوند .
۳ – با استفاده از یک برس و رنگهای دلخواه بقیه اجزای بدن ماهی از جمله فلس ، چشم و .. را نقاشی کنید . اچازه دهید که رنگها خشک شوند .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/eb9bd_ske97m3sv4jz2zh2gifg.jpg

۱۶ – بسته ای از کارت های تبریک
به مادرتان یک بسته کارت تبریک که برای مناسبت های مختلف و بر طبق فایلها مرتب شده اند هدیه دهید . با استفاده از کاغذهای رنگی تزیینی و چسباندن آنها بر روی پوشه آن را تزیین نمایید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/eb9bd_4iy7ij1it76ifdoewnj.jpg

۱۷ – آلبوم عکسی از بریده عکسها
با درست کردن آلبومی رابطه خاص میان مادر و فرزند را نشان دهید . قبل از اینکه دست به کار شوید در مورد محتوای آلبوم و رنگ بندی و ترکیب رنگ آن تصمیم بگیرید .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/48a3a_f9jdugk6l7q2jdzbpon1.jpg

۱۸ – اثر هنری کودک
کار هنری کودک را به یک اثر ویژه تبدیل کنید . بدین منظور نقاشی کودکتان را اسکن کرده و بر روی یک تکه مقوا پرینت بگیرید . مادرها پیغامهای ویژه ای را که مخصوص آنها بر روی نوشت افزار های ویژه ای چاپ شده باشند را بسیار دوست دارند .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/370f9_7bwedukdhip6gw53iqlj.jpg

۱۹ – گلدان گل تزیینی
برای پوشاندن یک گلدان سفالی با رنگ، یک جفت بند زیبای ساتن انتخاب نمایید . برای سورپرایز کردن مادرتان در روز مادر این گلدان را بر روی میز سرو صبحانه قرار دهید .

دستورالعمل درست کردن :
۱ – با استفاده از یک برس کوچک ۸ سانت از سطح گلدان را یک لایه ضخیم چسب سفید بزنید . با استفاده از یک نوار ساتن به رنگ سبز روشن دور گلدان را بپوشانید .

۲ – مقداری نوار ساتن صورتی رنگ هم برای پوشاندن مابقی گلدان ( درست از زیر نوار سبز رنگ شروع به چسباندن نوار صورتی رنگ نمایید ) لازم دارید . انتهای منگوله را ۴ سانتی متر در زیر اولین اتصال روکش ها قرار دهید . در صورت لزوم از مقدار چسب بیشتری استفاده نمایید تا انتهای نوارها محکم تر شود . اجازه دهید که چسب ها ی مورد استفاده خشک شوند .

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/c95a7_kzwtez33f6fa4tzyw6f.jpg

طبقه بندی: دکوراسون منزل   |   تعداد بازدید: ۳۶۷ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , روز مادر, هدیه روز مادر

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.