هراسِ غرب از اقتدار ایران در منطقه

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا سعی دارد، دامنه نفوذ و قدرت ایران در منطقه را کاهش دهد و در جهتی رسیدن iبه این هدف از اِعمال تحریم علیه این کشور استفاده می‌کند.

مرتضی مکی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه تحریم‌های غرب علیه ایران گفت:‌ سبب اصلی اِعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برخورداری این کشور از انرژی هسته‌ای است و متهم ساختن آن iبه استفاده غیرصلح‌آمیز  از این انرژی iبهانه‌ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه غرب iبه دنبال تشدید جنگ روانی و اقتصادی علیه ایران است، ادامه داد: آمریکا با بسیاری از کشورهای اروپایی در تشدید تحریم‌ها علیه ایران iبه اجماعی دست یافته است که برای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مکی افزود: مذاکرات آمریکا با هدف اعمال فشار و امتیازگیری از جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و iبه دنبال جلوگیری از دسترسی این کشور iبه انرژی اتمی است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه تحریم‌ها ابزاری برای تحت فشار قرار دادن ایران است، یادآور شد: آمریکا سعی دارد دامنه نفوذ و قدرت ایران در منطقه را کاهش داده و برای رسیدن iبه این هدف از اِعمال تحریم علیه آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.