هر شب با قرآن/یک حیات تازه

وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ یُوحی‏ بَعْضُهُمْ إِلى‏ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما یَفْتَرُونَ

و همچنین ما هر پیغمبری را از شیطانهای انس و جن دشمنی در مقابل برانگیختیم که آنها برخی با برخی دیگر برای اغفال مؤمنان سخنان آراسته ظاهر فریب اظهار کنند. و اگر پروردگار تو می خواست چنین نمی کردند ، پس اینها را با دروغشان واگذار.


*ایمان به خدا و قیامت و کار نیکو یک حیات تازه است. حیاتی برتر از زندگی حیوانی و یک چشم تازه و نور تازه است که ابعاد تازه ای از هستی آدمی را به او نشان می دهد.

*آن کس که بدین ایمان نرسیده است همچنان در ظلمت و دوزخ فراق گرفتار و از نور دیده عشق که قاف تا قاف است محروم است و هر چه رنج و محنت و فساد وتباهی است در جهان، محصول کار این نابینایان است:

رگ رگ است این آب شیرین و آبِ شور     بر خلایق می رود تا نفخ صور

           نیکوان رفتند و سنت ها بماند    وز لئیمان ظلم و لعنتها بماند

(مثنوی)


*این کودکان تلخ مزاج نمی بینند که چه زهری می افشانند و در زیر دست و پای خود چه کودکان بی گناهی را به خواری افکنده اند و چگونه تمثال زیبایی و تندیس انسانیت و مجسمه آزادی را به نادانی در هم شکستند.

*این در چشمشان نیک می آید. البته بینایان شیرینکاری نیز پیوسته در عالم هستند که باز این تندیس ها را می سازند و بر پا می کنند و به شهد هنر و ادب کامها را شیرین می نمایند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.