هر ۳ نفر به یک اندازه شانس داریم-ریبری

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

بازیکن ۳۰ ساله بایرن می‌گوید شاید این آخرین شانس او برای دریافت توپ طلا باشد اما برای رسیدن به این عنوان بی‌خواب نشده است.

بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۴ دوشنبه همین هفته‌ مشخص خواهد شد. فرانک ریبری، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی سه نامزد نهایی “توپ طلا” در سال ۲۰۲۴ هستند.

فرانک ریبری در مصاحبه با روزنامه اکیپ فرانسه گفت: “مسی و رونالدو دو بازیکن بزرگ و شاخص هستند که تعداد گل‌های زیادی به ثمر می‌رسانند. اجازه دهید برای مقایسه این دو از آمار استفاده نکنم، سبک مقایسه ما متفاوت است.

من همه چیز را انجام داده‌ام، از آسیب دیدگی دوری کرده‌ام، و به طور مرتب برای تیمم بازی کرده‌ام. رونالدو گل‌های بی شماری به ثمر رسانده است، اما مسی همیشه بهترین بازیکن جهان است، هر چند او امسال بخاطر آسیب دیدگی مدت زیادی از میدان دور بود. “

مراسم توپ طلا ۲۰۲۴ در حالی دوشنبه در شهر زوریخ سوئیس برگزار می‌شود که لیونل مسی با چهار توپ طلا رکوردار این جایزه معتبر فوتبالی به شمار می‌آید. کریستیانو رونالدو هم پیش از این یک بار زمانی که پیراهن منچستریونایتد را بر تن داشت موفق به کسب این جایزه شد، اما ریبری تاکنون افتخار دستیابی به توپ طلا را نداشته است. هافبک فرانسوی بایرن‌ مونیخ سال رویایی را با باواریایی‌ها پشت سر گذاشت. او فصل قبل زمانی که یوپ هاینکس هدایت بایرن را داشت موفق شد با درخشش خود و ارائه بازی‌های زیبا راه را برای قهرمانی این تیم در سه گانه فوتبال آلمان و اروپا فراهم کند.

این هافبک فرانسوی در ادامه گفت: من در بازی‌ها همه وظایف یک بازیکن را انجام داه‌ام. در تمام بازی‌ها تیمم به میدان رفته‌ام و موفق به کسب تمامی عناوین قهرمانی شده‌ام. معتقدم هر ۳ نفر به یک اندازه شانس دارند و می‌توانند به این جایزه دست پیدا کنند.

ریبری در ادامه درباره اینکه اگر برنده توپ طلا شود آنرا به کسی تقدیم خواهد کرد گفت: “اگر من برنده شوم، آن را تقدیم به پدر و همسرم می کنم چون همیشه پشت سر من بوده‌اند، حتی در سخت‌ترین لحظات. من افکار آرامی دارم و در هر لحظه به توپ طلا فکر نمی‌کنم و برای خوابیدن نیازی به قرص های خواب آور ندارم.”برای من توپ طلا می تواند یک نوع انتقام گیری فوق العاده از سختی‌ها باشد. اگر من برنده نشوم؟ زندگی ادامه دارد .حتی اگر این امر یک نوع فریب خودم هم به شمار آید. من حرفه‌ام را متوقف نخواهم کرد. من می‌خواهم از بودن در بایرن لذت ببرم و دوباره در همه جام‌ها برنده باشم. همچنین می خواهم جام جهانی خوبی را همراه فرانسه داشته باشم. “

این هافبک فرانسوی هم‌چنین موفق شد با بایرن قهرمانی در سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد تا نشان دهد که شایسته کسب توپ طلا در سال ۲۰۲۴ است. رونالدو هم هر چند با رئال مادرید نتوانست هیچ جامی را به دست آورد، اما از نظر فردی عملکرد بسیار خوبی داشت و چند رکورد را جابجا کرد. او در تیم ملی پرتغال هم بسیار خوب ظاهر شد و زمینه را برای صعود این تیم به جام جهانی برزیل فراهم کرد.

این بازیکن پرتغالی در دیدار رده بندی برابر سوئد با زدن چهار گل نشان داد که شایسته رسیدن به توپ طلا برای دومین بار در زندگی ورزشی خود است، اما سال ۲۰۲۴ برای لیونل مسی سال خوبی نبود، چرا که این مهاجم آرژانتینی چندین بار آسیب دید و همین مساله باعث شد تا از ترکیب آبی اناری‌ها دور افتد. هر چند مسی بازی‌های زیادی را به خاطر آسیب دیدگی‌ از دست داد، اما جزو سه نامزد نهایی “توپ طلا ” قرار گرفت. بسیاری معتقدند که مسی در سال ۲۰۲۴ شانس کمی برای کسب توپ طلا دارد، اما در این میان افرادی هستند که معتقدند مسی با وجود دوری چند هفته‌ای از مستطیل سبز شایسته توپ طلای ۲۰۲۴ است. رونالدو و روماریو از جمله کسانی هستند که چنین نظری دارند.

 

منبع : ایسنا


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.