هزینه ها بالاتر از درآمد است

۲۲م دیماه ،

مدیر کتابفروشی بلخ با توجه به کاهش فروش و تعطیلی کتابفروشی ها به بالاتر بودن هزینه ها نسبت به درآمد اشاره کرد.

منوچهر پیشوا، مدیر کتابفروشی بلخ در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: سبب تعطیلی کتابفروشی ها  ناگزیر و لاعلاج است.

وی افزود: کتابفروش هم مثل سایر شغل های دیگر باید هزینه های زندگی خود را در بیاورد و اگر نتواند با مشکل جدی روبرو می گردد.

وی ادامه داد: کسانی که در این حرفه می باشند به خاطر وضعیت نامساعد کنونی از شغل خود فرار کرده اند و عده ای هم که هنوز برقرار می باشند به خاطر این است که از جای دیگر تامین مالی می شوند.

پیشوا افزود: یکی از دلایل اصلی ایجاد چنین شرایطی بحران اقتصادی و گرانی کاغذ است.

وی ادامه داد: گرانی کاغذ منجر به گرانی کتاب شده و با توجه به این که ایرانیان بسیار کتابخوان نیستند، اولین چیز حذف شده از سبد خانواده کتاب است.

مدیر کتابفروشی پیشوا گفت: دو طبقه می باشند که بسیار به کتاب و مطالعه توجه چندانی ندارند. ابتدا طبقه کارگر که به خاطر شرایط نامساعد مالی و همچنین نوع فرهنگ داخلی شده به مطالعه توجهی ندارند.طبقه بعدی طبقه مرفه است که آنقدر به فکر مسائل و روابط مالی می باشند که کتاب برایشان معنای خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: فقط طبقه متوسط می ماند که تا حدی بیشتر از دیگر طبقه به کتاب و مطالعه می‌پردازد

پیشوا در رابطه با میزان فروش کتابفروشی گفت: ما ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان فروش داریم که از این مبلغ فقط ۱۲۹ هزار تومان سود برای ما می ماند چرا که هزینه هایمان بسیار بالاتر از درآمد است.

وی در رابطه به معافیت مالیاتی افزود: ما این کتابفروشی را از سال ۱۳۸۲ راه انداختیم و در این مدت تا سال ۱۳۹۰ همیشه به طور متوسط مالیاتی به مبلغ حدود دویست پنجاه هزار تومان پرداخت کردیم.

پیشوا خاطر نشان کرد: امسال برای ما قبض مالیاتی نیامده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.