هزینه پیشگیری یک دهم مقابله با بحران است

هزینه پیشگیری یک دهم مقابله با بحران است

معاون سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: باید امکانات را برای پیشگیری حوادث به کار گرفت، زیرا هزینه پیشگیری یک‌دهم مقابله است.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، مرتضی اکبر پور در حاشیه درنشست کمیسیون کشاورزی افزود: بالا بردن سطح دانش و آگاهی جامعه و به ویژه بالا بردن دانش مسئولان به عنوان خدمتگزار مردم امری ضروری است، زیرا مسئولان باید بدانند که مردم جامعه نیاز به چه آموزش‌هایی دارند.

وی با اشاره به سیلاب های اخیری کشور و بخصوص در استان گلستان گفت: علت اصلی آنها در درجه اول  نبود زیرساخت های مناسب و آسیب پذیر بود و همچنین لایروبی نشدن رودخانه هایی نزدیک خانه های مسکونی و زمین های کشاورزی  بوده است.

اکبر پور بیان داشت: این موضوع ما را به این نتیجه رساند تا در این حوزه زیرساخت هایی را برای به وجود نیامدن چنین خساراتی برای بار دیگر ایجاد کنیم.
 
اکبرپور افزود: متاسفانه در برخی از سیلاب ها آب رودخانه از مسیر خود منحرف شد و باعث ضرر به کشاورزان و کسانی که در مسیر رود خانه خانه داشتند شد، البته امیدوار هستیم تا با طرح هایی که در استان گلستان در رابطه با زیر ساخت ها ارائه شده است شاهد رفع مشکلات باشیم.

وی خسارت های سیل ساجاری استان گلستان را بیش از ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: ما سعی داریم تا با کارشناسی در این زمینه و در بخش های مختلف آن انجام داده و این موضوع را به دولت منعکس کنیم و امیدوار هستیم تا بخش اعظمی از این خسارت ها به استان بازگردانده شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.