هزینه گزاف جوانان بیکار اروپایی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بنا بر اعلام موسسه تحقیقاتی یوروفاند، ۱۴ میلیون جوان بیکار اروپایی حدود ۱۵۳ میلیارد یورو هزینه بر گردن دولت هایشان گذاشته اند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری راشاتودی، گزارش موسسه تحقیقاتی یوروفاند آمار جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله اروپایی را اعلام کرد که نه به حرفه خاصی مشغول هستند و نه تحصیل می کنند. این جوانان بیکار ۱۵ درصد جمعیت کل جوانان اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

در برخی کشورها از جمله بلغارستان، قبرس، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا و لهستان هزینه جوانان بیکار بیش از دو درصد تولید ناخالص داخلی آنها است.

اما نگرانی اصلی دولت ها بر سر این هزینه ها نیست. آنها نگران این هستند که بیکاری جوانان موجب افزایش اعتیاد و جرم و جنایت آنها می شود و در نتیجه جامعه رو به فساد می رود.

شرایط موجود باعث شده که این جوانان نسبت به جامعه خود بی اعتماد شوند و علاقه ای به درگیر شدن در مسائل سیاسی و تلاش برای پیشرفت کشورشان نداشته باشند.

مصالعه انجام شده نشان داد جوانانی که از سطح تحصیلی پایین تری برخوردار هستند نسبت به افرادی که سطح تحصیلی بالاتری دارند، احتمال بیکاری در آنها سه برابر است. به علاوه عدم تعادل روانی و مشکلات جنسی در آنها وجود دارد.تعداد جوانانی نیز که در سرتاسر اتحادیه اروپا به طور نیمه وقت استخدام شده اند با ۳۰ درصد کاهش یعنی ۵٫۸ میلیون نفر به پایین ترین میزان خود رسیده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.