هسته انگور را بجویم یا نه؟؟

۲۷ آبان ،

انگور سرشار از ویتامینهاست چنان که پنجاه واحد ویتامین آ، دویست واحد ویتامین ب ۱ و ب ۲ و کمى ویتامین ث دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ هسته انگور به سبب داشتن ماده ای موسوم به پروآنتوسیانیدین که نوعی آنتی اکسیدان است اثر محافظتی در خور توجهی دارد.

در تفاله انگور شصت و دو درصد پوتاسیوم ، منگنز، کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، اکسید آهن و منیزى ، کلر، سیلیس ۱۸۲/۲ درصد، آسید فوسفریک ، ید، آرسنیک ۱۷ درصد وجود دارد.

انگور را همان طور که هست کاملا با آب تمیز و جاری بشویید و آن را به فراوانی با پوست و هسته بخورید. ولی یادتان باشد که آن را آهسته آهسته بجوید تا در دهانتان خوب جویده شود.

این روش برای کسانی که یبوست و خشکی مزاج دارند بسیار مفید است. ولی به کسانی که معده ای حساس و ظریف دارند پیشنهاد می گردد. پوست و هسته ی انگور را فرو ندهند، بلکه آن را کاملا بجوند و شیره اش را فرو دهند و تفاله ها را از دهان درآورند.

آب انگور هسته و پوست انگور ، انگور نارس، کشمش و تخمیر انگور نیز مصارف طبی بسیاری دارند از جمله از برگ های درخت انگور و از اشک مو (آبی که در هنگام قطع شاخه در بهار به وجود می آید) نیز برای درمان بیماریهای پوستی و لاغری استفاده می گردد.

خواص انگور عبارتند از:

براى عضلات و اعصاب ، انرژى بخش است

کبد را تقویت مى کند و آن را به فعالیت سالم وا مى دارد

کار کیسه صفرا را آسان و ترشحات آن را سریع مى سازد

اشخاصى که دچار عوارض فشار خون می باشند

نکته:بسیارى از پزشکان رژیم مصرف روغن مایع هسته انگور را به بیمارانى که مبتلا به تصلب شرایین و یا امراضى قلبى و یا چربى بى اندازه خون شده اند توصیه کرده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.