هشتمین جشنواره مستند الجزیره آغاز به کار کرد

هشتمین جشنواره مستند الجزیره آغاز به کار کرد
جشنواره های بین المللی – ۰۱ اردیبهشت – منبع : فارس

هشتمین دوره جشنواره فیلم مستند الجزیره با رقابت ۱۷۰ فیلم مستند در دوحه قطر آغاز به کار کرد.


هشتمین جشنواره مستند الجزیره آغاز به کار کرد

به گزارش سینمافردا ، هشتمین دوره جشنواره مستند الجزیره روز گذشته با مشارکت ۶۰ کشور جهان و ۱۷۰ فیلم مستند کوتاه، متوسط و بلند آغاز به کار کرد.

 این ۱۷۰ فیلم که بیشتر تمرکز بر انقلاب‌های اخیر در منطقه و مسئله فلسطین دارند، برای ۱۷ جایزه این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

بنابر این گزارش، ۴۶ فیلم کوتاه، ۶۶ فیلم متوسط و ۲۸ فیلم بلند حضور دارند که ۱۹ فیلم نیز در مسابقه «افق نو» و ۹ فیلم در بخش «فیلم‌های امید» حضور دارند و ۱۵ نفر از ۱۵ کشور مختلف این فیلم‌ها را در کمیته داوران بررسی می‌کنند.

در این جشنواره به بهترین فیلم در هر بخش تندیس طلایی اهدا خواهد شد و بهترین فیلم بلند، متوسط و کوتاه به ترتیب ۵۰ هزار، ۴۰ هزار و ۳۰ هزار ریال قطری دریافت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، این جشنواره با پخش فیلم «مونولوگ‌های غزه» به کارگردانی «خلیل المزین» و فیلم «سنگ مقدس» به کارگردانی «موید علیان و لیلی حجازی» که از مشکلات مردم فلسطین در سایه اشغالگری سخن می‌گفتند، آغاز شد.

مستند «مونولوگ‌های غزه» متکی بر جایگاه هنر به عنوان وسیله‌ای برای علاج و کم کردن رنج‌های کودکان فلسطینی می‌پرداخت که در طرحی با همین نام توسط «ایمان عونن هنرمند فلسطینی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ اجرا شد.

در همین حال از ایران نیز فیلم مستند «مشتی اسماعیل» به کارگردانی «مهدی زمانپور کیاسری» که تاکنون در ۱۴ جشنواره داخلی جایزه گرفته است، حضور دارد.

این مستند داستان پیرمرد نابینای شالیکاری است که علیرغم همه سختی‌های زندگی امید و توان بالایی در زندگی خود دارد.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.