هشت داروی جدید بیولوژیک راهبردی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این مراسم که برای نخستین بار بعد از دستیابی به دانش فنی تولید داروهای بیولوژیک راهبردی در حال برگزاری است، از واکسن کونوژوگ هموفیلوس آنفلوآنزا ‘تیب بی’ که برای پیشگیری از مننژیت اطفال کاربرد دارد، داروی نوترکیب ‘فاکتورهشت’ که برای درمان مبتلایان به بیماری هموفیلی استفاده می شود و داروی ‘تراسوتوزومب هرسپیتین’ که برای درمان سرطان سینه استفاده می شود، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش همچنین در این مراسم از داروی ‘هلزاک سینال اس’، هورمون گونه نوترکیب ‘اس. اس. اچ.’ برای درمان ناباروری، پاراتوژومن هورمون ‘پی .تی. اچ.’ برای درمان اختلال غده پاراتیروئید و درمان اختلالات استخوانی داروی ‘تک جی. سی. اف.’ که برای خون سازی در بدن بیمار پس از شیمی درمانی کاربرد دارد، داروی ‘اتانرسپت’ برای درمان تورم مفاصل و داروری ‘ لوپرولاید’ برای سرطان پروستات و در برخی موارد درمان نازایی رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از چند نوع کیت تشخیص دارویی از قبیل کیت ‘الایزا’ ، ‘الایزاسفلیس’، ‘ال.اچ.، دتا’،’اچ. سی. جی.’ ، تست مواد مخدر، ‘تی. ال. سی.’ که در محیط‌های ‌آزمایشگاهی کاربرد ویژه ای دارند، نیز رونمایی شد.

اجتمام**۷۰۲۹**۱۵۴۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۳۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.