هشدارهای پلیس دربارهٔ «اینترنت»

اردیبهشت ۱۴۰۳

پلیس با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از خطرات پیش رو در فضای مجازی اخطارهایی را به شهروندان ارائه کرد.

پلیس کیش با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از خطرات پیش رو در فضای مجازی اخطارهایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،،اینترنت فضایی به گستردگی دنیا و مانند شهری است که در آن هم اشخاص نیکوکار و خیرخواه پیدا می‌کنی و اشخاص شرور و تبهکار نیز یافت می‌شود.

اینترنت تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در کنار مزایا مخاطراتی نیز برای کاربرانش دارد که مراجعه به پایگاه اینترنتی‌های غیراخلاقی، همچون ویروسی است که هر ساله مقاومتش در برابر آنتی‌ویروس‌ها بیشتر می‌شود.

کاربران همچنین باید ورود و خروج به اینترنت را تحت نظر بگیرند و از میزان آن مطلع باشند و از آن برای فعالیت‌های مفید مانند بررسی پایگاه اینترنتی‌های فرهنگی یا علمی استفاده کنند.

همچنین در فضای مجازی نباید مزاحم دیگران شد و حریم خصوصی آنان را زیر پا گذاشت.

به گزارش ایسنا، هرچه میزان استفاده از اینترنت افزایش یابد احتمال افسردگی بیشتر می‌شود، بنابراین از این فناوری به مقدار نیاز و در حد متعارف باید استفاده شود.

والدین نیز باید فرزندان خود را از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی آگاه کنند و با کسب اطلاعات کافی و لازم از اینترنت و فضای مجازی، آنان را به طور نامحسوس نظارت و کنترل کنند.

بر این اساس نباید هیچ‌گونه اطلاعات در مورد خود یا اشخاص خانواده در اینترنت منتشر و از ارسال عکس‌های خود را برای اشخاص ناشناس اجتناب کرد.

به گزارش ایسنا، همیشه باید برای واردکردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه تازه در مرورگر باز و آدرس آن نیز به صورت دستی وارد شود و هیچ گاه در یک ایمیل مشکوک یا هر ایمیل ناشناس دیگری فایل‌های ضمیمه را باز نکنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.