هشدار بانک مرکزی ایتالیا: بحران تمام بخش های صنعتی را نابود می کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

هشدار بانک مرکزی ایتالیا: بحران تمام بخش های صنعتی را نابود می کند | چاپ |
سه شنبه ۲۵ تیر ساعت ۰۵:۵۰

بانک مرکزی ایتالیا در گزارشی اخطار داد که بحران اقتصادی تمام بخش های صنعتی را نابود خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مطالعات بعمل آمده از سوی بانک مرکزی ایتالیا حاکی از کاهش سطح تولید در تمامی بخش های صنعتی این کشور است.
کارشناسان بانک مرکزی ضمن ابراز نگرانی از کاهش سطح تولیدات در کشور اعلام کردند: سطح تولیدات در تمام بخش های صنعتی به پایین تر از دوران قبل از بحران رسیده است.
به عقیده کارشناسان، قیمت خالص کار سبب ناتوانی درعدم رقابت نمی شود بلکه قیمت زیاد انرژی و فشار شدید مالیاتی از جمله عوامل مهم در عدم توانایی تولید کنندگان برای رقابت در بازار است.
بانک مرکزی ایتالیا فشار شدید مالیاتی و قیمت بالای انرژی را دو عامل مهم در ناتوانی در رقابت دانست واعلام کرد که هنوز فضا برای بهبود وجود دارد.
در دو سال اول بحران در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی در قبال کاهش ۱۰ درصدی فعالیت اقتصادی ، میزان سرقت نیز ۶ درصد افزایش یافت که به عقیده بانک مرکزی ایتالیا بحران اقتصادی تاثیر معنی داری در برخی فعالیت های جنایی مانند سرقت از منازل داشته است.
اتحادیه اتاق های بازرگانی ایتالیا نیز اخیرا اعلام کرد که روزانه ۳۵ شرکت در این کشور اعلام ورشکستگی می کنند و هر دو ساعت ۳ شرکت در ایتالیا می میرد.
شمار ورشکستگی ها از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به پنج هزار و ۳۳۴ مورد رسیده است که ۲۸۴ مورد (۵.۶ درصد) بیشتر از سال قبل است.
اتحادیه اتاق های بازرگانی ایتالیا، کاهش مصرف، ناتوانی شرکت ها در صادرات بدلیل هزینه های بسیار بالا را از جمله عوامل ورشکستگی شرکت ها در این کشور دانست و اعلام کرد که اغلب مشتریان (دولتی و خصوصی) نیز بدلیل مشکلات مالی توان پرداخت را نداشته که در نهایت به ورشکستگی منجر می شود نه تنها بخاطر بدهی های انباشته شده بلکه برای اعتباراتی که دریافت نشده اند.
دولت ایتالیا اخیرا سعی بر پرداخت تدریجی اولین مرحله از پرداخت ۲۰ میلیارد یورو از بدهی خود به شرکت ها است.
بیشترین آمار ورشکستگی ها در بخش های فعالیت های دستی (یکهزار و۱۳۱ مورد)، ساخت و ساز ( ۱۱۳۸ مورد) ، تجارت عمده و جزئی فروشی ( ۱۲۰۳ مورد)، گزارش شده است و همچنین بخش خرید و فروش املاک نیز با ۱۱۷ درصد ورشکستگی به ۲۵۰ مورد رسیده است.
اتحادیه کسبه ایتالیا اعلام کرد که با روند کنونی تا ۱۰ سال دیگر هیچ مغازه ای در این کشور باز نمی ماند و تمام فعالیت ها در این حوزه تعطیل خواهد شد.
در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۱ هزار مغازه در ایتالیا بسته شده که در صورت ادامه این روند، تا پایان سال جاری میلادی ۴۳ هزار مغازه کرکره های خود را پایین خواهند کشید.
دفتر اقتصادی اتحادیه کاری چی.جی.ای.ال نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایتالیا حتی در صورت بهبود اقتصادی، به ۶۳ سال وقت برای رسیدن به سطح اشتغال پیش از بحران سال ۲۰۰۷ نیاز دارد و تنها در سال ۲۰۷۶ می تواند به سطح اشتغالی قبل از بحران یعنی ۲۵ میلیون و ۲۶هزار و ۴۰۰ واحد اشتغالی استاندارد ۲۰۰۷ باز گردد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.