هشدار حقوق بشری‌ها در مورد افزایش تخریب‌ خانه‌های فلسطینیان

گروهی متشکل از ۳۰ سازمان حقوق بشری و کمک‌رسانی طی یک بیانیه مشترک در مورد سه برابر شدن تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر هشدار دادند و اعمال فشار گروه چهارجانبه خاورمیانه بر رژیم صهیونیستی را برای پایان تخریب خانه‌های فلسطینیان خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه چهارجانبه خاورمیانه متشکل از چهار دولت و سازمان بین‌المللی یعنی آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل است که به منظور میانجی‌گری در روند صلح میان اسرائیل و فلسطین تشکیل شده و قرار است روز دوشنبه در نیویورک نشست داشته باشند؛ از این‌رو سازمان‌های غیر دولتی دنیا در بیانیه‌ای خطاب به این گروه از آنها خواسته‌اند که مقامات اسرائیل را برای توقف سیاست‌هایشان که موجب نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه و بی‌خانمان شدن اجباری فلسطینیان می‌شود تحت فشار قرار دهند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل در طول سه سال گذشته تخریب خانه‌های فلسطینیان سه برابر شده است. این آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۹ هر ماه ۲۳ خانه و در ۲۰۱۲ ماهیانه ۶۴ خانه تخریب شده است که متعاقبا منجربه افزایش شمار افراد بی‌خانمان در فلسطین شده است. هم‌اکنون در هر ماه بیش از ۱۰۳ فلسطینی به اجبار بی‌خانمان می‌شوند.

گروه چهارجانبه خاورمیانه تا کنون ۳۹ بار بیانیه‌هایی در محکومیت اقدامات اسرائیل در نقض قوانین بین‌المللی که باعث افزایش شمار فلسطینی‌های بی‌خانمان می‌شود، صادر کرده است.

مارالی ویستون ـ سرپرست حوزه خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر ـ در این‌باره گفت: اکنون زمانی است که گروه چهارجانبه خاورمیانه باید مقامات اسرائیل را برای پایان فوری نقض حقوق بین‌الملل تحت فشار قرار دهد.

وی اضافه کرد که اقدام اسرائیل برای تخریب خانه‌ها و دیگر ساختمان‌های فلسطینیان بدون الزام نظامی در واقع بر خلاف تعهدات بین‌المللی آن به عنوان یک قدرت اشغالگر است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این بیانیه به ویژه بر طرح جدید اسرائیل برای تخریب ۱۳ روستا واقع در جنوبی‌ترین نقطه کرانه باختری تاکید کرده است که در صورت عمل شدن آن موجب بی‌خانمان شدن حدود ۱۶۵۰ فلسطینی خواهد شد.

سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری یکی از مسائل همیشگی مورد انتقاد از سوی جامعه بین‌الملل و مدافعان حقوق بشر بوده است و کنترل کامل این رژیم بر ۶۰ درصد از کرانه باختری تاثیرات بسیار بدی را بر کیفیت زندگی مردم این منطقه داشته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.