هشدار رییس اتحادیه طلا به مردم

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: وقتی قیمتها حبابی است، داد و ستد سکه عقلانی به نظر نمی‌رسد.روز چهارشنبه در شرایطی سکه رکورد جدیدی را در افزایش قیمت تجربه کرد که بورس تهران نیز رکورد بی سابقه ای را پشت سر گذاشت , این در حالی است که برخی این افزایش قیمت سکه را حبابی دانسته و بر این باورند که طی روزهای اینده سقوط کرده و خریداران سکه متضرر خواهند شد.

قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۲۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۰ هزار تومان، سکه گرمی ۱۴۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۰۷ هزار تومان رسید , این درحالی بود که عملا معامله ای دربازار انجام نمیشد.

درهمین راستا , رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان در روز جاری را “حبابی” خواند.

محمد کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سکه تمام بهار آزادی ظهر امروز به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است، اما قیمت سایر سکه‌ها تغییرات زیادی نسبت به روزهای گذشته نشان نمی‌دهد؟ گفت: تقاضا برای سکه تمام بهار آزادی زیاد است.

وی در عین حال، قیمت فعلی سکه تمام بهار آزادی در بازار را “حبابی” دانست و در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی مردم سکه خریداری کنند، سود می‌کنند یا زیان، اظهارداشت: وقتی قیمتها حبابی است، داد و ستد آن عقلانی به نظر نمی‌رسد.

این اظهارات کشتی آرای در شرایطی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر تکمیل ظرفیت سکه برای افزایش قیمت تاکید کرده و معتقدند به زودی شاهد شکسته شدن قیمت ها در این بازار خواهیم بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.