هشدار ناطق‌نوری نسبت به زدوبندها و فامیل بازی‌ها در ایجاد دلزدگی بین مردم

به گزارش خبرآنلاین، رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که در مراسم شب احیادر حرم مطهر علی بن‌ موسی‌الرضا (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت عدل و اقامه عدالت در مدیریت یک جامعه، به تاکیدات حضرت علی (ع) در ارتباط با مساله عدالت اشاره کرد و افزود: وقتی مردم ببینند قانون نسبت به همه یکسان است و آنچه که در جامعه حاکم است، قانون است استواری‌شان بر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر می‌شود . زد و بندها،‌ فامیل بازی، همشهری‌گری، رفاقت‌بازی و مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که مردم دلزده شوند.

وی با بیان این‌که ملت ما در طول این ۳۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی دوران مبارزات، نشان دادند که ملتی مقاوم، وفادار و غیرتمند هستند، ادامه داد: جوانان ما نشان دادند که دفاع از انقلاب، دین و اسلام و دفاع از این سرزمین اسلامی برای آنها یک اصل است.

گزیده سخنان وی را به نقل از ایسنا بخوانید:

·         ما باید قدر مردم را بدانیم و نگذاریم که این استواری، استقامت و وفاداری آنها متزلزل شود. آنچه که نمی‌گذارد، این تزلزل ایجاد شود و مردم را نگه می‌دارد، اقامه عدل است. وقتی مردم ببینند همه در برابر قانون یکسان هستند و قانون در دستگاه‌ها، ادارات، مراکز تصمیم‌گیری و در قوا اجرا می‌شود، دلگرمی‌شان بیشتر می‌شود.

·         طی سالیان خدمتگزاری به این اصل رسیده‌ام و به این باور دارم که مردم ما هیچ توقعی از مسئولان ندارند؛ جز این‌که به آنها احترام گذاشته شود و در برابر قانون و عدالت همه یکسان باشند و شخصیت آنها تحقیر نشود، به آنها بها داده شود و وقتی وارد یک اداره می‌شوند مورد احترام قرار بگیرند و با همه یک جور برخورد شود.

·         من این اشکال را به مسئولان وارد می‌دانم که هر کسی هر کجا پول بیشتری برای تراکم می‌دهد بعضا اجازه می‌‌دهیم که در هر کوچه و پس کوچه خانه و یا برج بسازد، بدون این‌که به مساله رفت و آمدها و مسائل مرتبط به آن توجه کند. باید مهندسی شهر و شهرسازی روی حساب باشد، حتی در مورد برج ساختن نیز این برج ساختن باید در یک جای معین صورت بگیرد، شاید عده‌‌ای نمی‌خواهند اینگونه زندگی کنند.

·         کینه داشتن، بخل، حسادت و کبر با عدالت نمی‌سازد. به عنوان پیروان حضرت علی(ع) باید به اهمیت عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.