هشدار هواشناسی: آسمان بارانی ۱۰ استان/ ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده و گاهی رعد و برق طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط و ادامه آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی: آسمان بارانی ۱۰ استان/ ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی

به گزاش ممتاز نیوز، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در گیلان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، برخی نقاط خوزستان، چهار و محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب لرستان، شمال فارس، جنوب غرب اصفهان، شنبه در شمال کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت، درباره وضعیت بارش‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط برای رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت در کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین این را هم گفت که به دلیل پایداری جو در اغلب مناطق کشور، افزایش غلظت آلاینده‌ها ی جوی و آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، خلیج فارس شنبه و یکشنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶آذر ‌ماه) قسمتی ابری و غبار محلی در اواسط روز وزش باد و اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۷ آذرماه) نیمه ابری به تدریج غبار محلی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۵ آذر ماه) بندر عباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و فردا ( ۶ آذرماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و  طی امروز (۵ آذر ماه) اردبیل با  دمای ۹ درجه سانتیگراد و فردا ( ۶ آذرماه) همدان و اراک با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.