هشدار هواشناسی: دمای دو استان به زیر صفر درجه می‌رود/ بارندگی در نیمه شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده در بیش از ۷ استان‌ کشور طی ۲۴ ساعت آینده، از بارش برف در ارتفاعات البرز و کاهش دمای همدان و شهرکرد به زیر صفر درجه سانتیگراد خبر داد.

هشدار هواشناسی: دمای دو استان به زیر صفر درجه می‌رود/ بارندگی در نیمه شمالی کشور

به گزارش ممتاز نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سواحل شمالی کشور نیز رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما و در ارتفاعات البرز بارش برف مورد انتظار است.

وی ادامه داد: فردا (۲۹ مهر) بارش در شمال غرب تضعیف می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش ‌پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد همچنین در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی روز جمعه (۳۰ مهر) نیز خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و بارش ‌پراکنده و ابرناکی در غرب سواحل دریای خزر و در شمال غرب کشور طی ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، شنبه (۱ آبان) در شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش ‌پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در نیمه شرقی کشور جوی آرام با افزایش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به تداوم بارش ‌پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی طی یکشنبه (۲ آبان)، گفت: دریای خزر طی دو روز آینده مواج و طوفانی است.

ضیاییان افزود: فردا و جمعه (۲۹ و ۳۰ مهر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی مورد انتظار است. از امروز (۲۸ مهر) تا ‌پایان هفته جاری نیز وزش باد شدید و گاهی گردوخاک برای نواحی جنوب غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج فارس ‌پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت خلیج فارس و نواحی غربی تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ مهر) نیمه ابری، به‌تدریج ابری و گاهی همراه با باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۳۰ مهر) قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد و همدان به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

انتهای ‌پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.