هشدار وزارت بهداشت نسبت به افزایش خطر ایدز با مصرف روان‌گردان‌ها

هشدار وزارت بهداشت نسبت به افزایش خطر ایدز با مصرف روان‌گردان‌ها

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت نسبت به مصرف روان‌گردان‌ها تحت عناوینی نظیر داروی لاغری برای زنان و افزایش قوای جسمی در مردان، داروی شب امتحان، داروی نشاط آور و غیره و به دنبال آن افزایش خطر ابتلا به ایدز هشدار داد

به گزارش دریچه خبر ، دکتر عباس صداقت گفت: تهدیدی که به ویژه جوانان و نوجوانان را در معرض خطر قرار می‌دهد، افزایش استفاده از مواد روان‌گردان و محرک‌هاست؛ چرا که این مواد به طور غیرمستقیم می‌توانند عاملی برای ارتباطات جنسی محافظت نشده و به دنبال آن افزایش خطر ابتلا به ایدز باشند.

وی افزود: بر این اساس افراد نباید هر ماده شیمیایی را به راحتی از دیگران بپذیرند و اگر قرار است دارویی مصرف ‌شود باید با تجویز پزشک بوده و از داروخانه تهیه شود.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: ممکن است در مورد روانگردان‌ها باور غلطی بویژه میان جوانان و نوجوانان وجود داشته باشد از جمله آن که از روانگردان‌ها در میان زنان به عنوان داروی لاغری، میان دانشجویان به عنوان داروی شب امتحان و داروهای نشاط آور و نام‌هایی از این قبیل یاد شود.

وی افزود: برای بازاریابی این مواد از عناوین فریبنده استفاده می‌شود و طبیعی است که باید مراقب بود و نباید هر ماده و داروی شیمیایی را ندانسته مصرف کرد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.