هشدار وزارت کشور مصر پس از کشته شدن دو تن در نا‌آرامی‌های قاهره

۱۹م اسفند ،

e651ab07-f0ca-4739-b11d-5fdeb7b13eec.jpeg

منابع پزشکی مصر اعلام کردند در درگیری‌های ۲۴ ساعت قبل هواداران تیم الاهلی و نیروهای پلیس در قاهره، دستکم دو تن کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع پزشکی مصر اعلام کردند که یکی از کشته‌ شده‌ها به سبب اصابت مستقیم گلوله جان خود را از دست داده و دیگری بر اثر گاز اشک‌آور اما مشخص نکرد که سبب مرگ دومین فرد اصابت گلوله‌های گاز اشک آور بوده و یا استنشاق آن.

در همین حال، وزارت کشور مصر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با قاطعیت کامل در مقابل اغتشاش‌گران خواهد ایستاد و به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا نهادها و موسسات دولتی و عمومی را تخریب کند.

سخنگوی دولت مصر نیز از تمامی گروه‌های مصری و نیز نیروهای امنیتی این کشور خواست تا تلاش‌های خود برای بازگرداندن آرامش به مصر را افزایش دهد.

روز شنبه هزاران تن از هواداران تیم الاهلی قاهره با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به تبرئه شدن هفت تن از ماموران پلیس متهم به دست داشتن در حوادث ورزشگاه پورت سعید، نشان دادند و مقر فدراسیون فوتبال مصر و نیز اتحادیه پلیس این کشور را به آتش کشیدند.

تظاهرکنندگان پس از آن با نیروهای پلیس قاهره درگیر شدند که این امر به کشته شدن دو تن از آنها و زخمی شدن ۱۹ تن دیگر انجامید.

هواداران تیم الاهلی همچنین برای مدتی فعالیت متروی قاهره را متوقف کردند و نیز عبور و مرور خودروها در بخش‌هایی از این شهر بزرگ را با مشکل روبرو کردند.

در شهر پورت سعید نیز هزاران تن از ساکنان این شهر با برگزاری تظاهراتی تایید حکم اعدام ۲۱ تن از متهمان پرونده پورت سعید را محکوم کردند و با حضور در خیابان‌ها درگیری‌هایی میان آنها و ارتش مصر روی داد.

تظاهرکنندگان پورت سعید با انداختن قایق‌هایی به آب سعی در متوقف کردن عبور و مرور کشتی‌ها در کانال سوئز داشتند که با ورود ارتش به عرصه، این قایق‌ها از کانال سوئز جمع آوری شدند و فعالیت کانال به روال عادی خود بازگشت.

روز شنبه دادگاه پورت سعید با صدور حکمی احکام صادر شده علیه متهمان حمله به ورزشگاه پورت سعید را که شامل حکم اعدام ۲۱ تن و حبس از چند ماه تا حبس ابد برای دیگر متهمان بود را تایید کرد که این امر با مخالفت و موافقت هواداران تیم الاهلی قاهره و تیم شهر پورت سعید روبرو شد.

در فوریه ۲۰۱۲ افرد ناشناس با سلاح‌های سرد به ورزشگاه پورت سعید که میزبان دیدار دو تیم مذکور بود حمله کردند که این اتفاق به کشته شدن ۷۲ تن از هواداران تیم الاهلی قاهره انجامید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.