هشدار پوتین به ناتو – بین الملل

ولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه نسبت به خطر بازگشت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به فضای دوران جنگ سرد در مناسبات بین المللی هشدار داد و ضمن تاکید بر لزوم خروج فوری این سازمان از نظامیگری، گفت: ناتو باید به فوریت به یک نهاد سیاسی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز شنبه مجموعه رفتارهای جنگی و راهبرد نظامی توسعه جویانه ناتو را نشانه بازگشت این سازمان به فضای حاکم بر مناسبات جهانی دوران جنگ سرد توصیف کرد و گفت: ناتو باید در اسرع وقت به یک نهاد سیاسی تبدیل شود.

رییس جمهوری روسیه افزود: ادامه موجودیت ناتو (با توجه به پایان جنگ سرد) دیگر مفهومی ندارد.

وی اضافه کرد: روسیه خواستار آن است که ناتو در محدوده فعالیت های قانونی خود بماند و از تلاش برای جهانی کردن فعالیت هایش اجتناب کند.

وی تصریح کرد: نگرانی های روسیه از توسعه طلبی ناتو همچنان پابرجا است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پوتین با اشاره به گفت و گو میان روسیه و ناتو ادامه داد: مذاکره یک چیز است و استقرار سامانه های نظامی و سپر دفاع موشکی در نزدیکی مرزهای ما مقوله دیگری است و این دو ربطی به هم ندارند.

وی با بیان این که این گونه اقدامات ناتو تهدیدی برای امنیت روسیه محسوب می شود، اظهار داشت: نیازی به گفتن نیست که سیاستگزاری دفاعی ما در راستای مقابله با این تهدیدات تدوین و عملیاتی می شود.

پوتین پیش از این نیز نگرانی کشورش را از توسعه طلبی ها و اقدامات فراقانونی ناتو اعلام و خاطرنشان کرده بود که این سازمان در دوران جنگ سرد و در تقابل با پیمان ورشو شکل گرفته است و به عنوان میراث جنگ سرد جهان دیگری نیازی به وجود ناتو ندارد
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.