هفت هدیه پویانمایی به کودکان

۱۴م آذر ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مرکز پویا‌نمایی صبا هفت انیمیشن سه‌بعدی «افسانه موزه‌ها»، «هلی و کوچول»، «نگین هفت دریا»، «قصه‌های مزرعه۲»، «یکی من یکی تو۲»، «داستان‌های کودکی‌ام» و «آقای خوش خیال۴» را به زودی در اختیار شبکه پویا قرار می دهد .
بنابراین گزارش؛ «افسانه موزه‌ها» عنوان انیمیشنی است که امین یاوری مقدم آن را در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای کارگردانی کرده است.  هر قسمت از این مجموعه به معرفی یک موزه خاص می‌پردازد و در مجموع ۱۳ موزه منتخب و شاخص ایران در این مجموعه به بچه‌ها معرفی خواهد شد.
 سمیرا داراب پور، مجری طرح «افسانه موزه‌ها» گفت: موضوع این انیمیشن در مورد یک گروه فیلمسازی است که در هر قسمت در حال تولید فیلمی از یک افسانه می باشند . افسانه ای که مربوط به یکی از اشیای شاخص داخل موزه است.
علیرضا فرمانی کارگردانی سری دوم انیمیشن «هلی و کوچول» را در ۱۳ قسمت هفت دقیقه‌ای به عهده داشته است. 
فرمانی دربارهٔ داستان این انیمیشن گفت: هلی نام یک هلی‌کوپتر کوچک است و کوچول هم پسربچه‌ای که دوست اوست. این دو برای پاسخ به پرسش‌ها و کنجکاوی‌های خود به منابع طبیعی ایران سر می‌زنند و معادن، صنایع دستی، نفت، فولاد، زغال سنگ و… را برای کودکان به تصویر می‌کشند .
فیلم «نگین هفت دریا» را عباس محبی کارگردانی کرده است.
محبی دربارهٔ داستان این فیلم انیمیشن گفت: این فیلم قالبی اسطوره‌ای تخیلی دارد. داستان «نگین هفت دریا» حاکم ظالمی را به تصویر می‌کشد که نیروی شیطانی موجودی بنام یملیخاه آن را کنترل می‌کند . یملیخاه برای این‌که طلسم را بشکند و به اهداف شیطانی خود برسد حاکم را فریب داده تا مردان شهر را در بند کند و شخص مورد نظر که از نوادگان حکیم بزرگ است، تنها کسی است که می‌تواند به آخر دنیا سفر کند و از هفت دریا بگذرد تا به نگین هفت دریا برسد و طلسم را بشکند.
سری دوم «قصه‌های مزرعه» نیز عنوان انیمیشن دیگری است که علی اشرفی آن را کارگردانی کرده است. این انیمیشن در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای تهیه شده است.
اشرفی، کارگردان این انیمیشن با بیان این‌که روند تولید «قصه‌های مزرعه» حدود یک سال و نیم طول کشیده، گفت: داستان این انیمیشن در یک جنگل اتفاق می‌افتد. در بیرون از این مزرعه گرگ و روباه زندگی می‌کنند که در کمین حیوانات مزرعه می باشند تا آنها را گول بزنند و بخورند و این موضوع کشمکشی را ایجاد می‌کند و داستانی جذاب از خلال آن شکل می‌گیرد و در این بین سعی می‌کنیم که روابط اجتماعی را در قالب طنز به کودکان آموزش دهیم .
از عوامل تولید این انیمیشن می‌توان به سرپرست انیماتورها: داوود اشرفی، انیماتورها: علیرضا پاکرو، ندا فتحی‌نیای‌سنگاچین، محمدامین یگانه، علی اشرفی، هادی نیکویی، نویسنده: زهراالسادات طباطبایی و علی اشرفی اشاره کرد.
سری دوم انیمیشن «یکی من یکی تو» به کارگردانی بابک سبحانی نیز در ۲۶ قسمت سه دقیقه‌ای تهیه شده است. سبحانی دربارهٔ محتوای این انیمیشن گفت: با توجه به روزافزونی مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی که امروزه دست به گریبان انسان‌ها، خانواده‌ها و در نهایت جوامع بشری شده، سعی دارد با رویکردی طنزگونه به این معضلات، مخاطب را نسبت به فرم و محتوای زندگی مطلوب و ایده‌آل آگاه کند.  مجری طرح «یکی من یکی تو» الهام ابراهیمی است و سعید مهدوی نیز سرپرست انیماتور این انیمیشن است.
انیمیشن «داستان‌های کودکی ام» به کارگردانی مشترک مریم ابوذری و سیاوش خدایی نیز در۱۳ قسمت سه دقیقه‌ای تولید شده است. سیاوش خدایی کارگردان این مجموعه گفت: رویکرد کلی این انیمیشن با هدف آموزش و سرگرمی برای گروه سنی چهار تا شش سال است که این آموزش‌ها به روش غیرمستقیم و تجربی به کودکان انتقال داده می‌شود.
سری چهارم «آقای خوش خیال» به کارگردانی محمد فیض‌آبادی در ۱۳ قسمت هشت دقیقه‌ای با تکنیک سه بعدی تهیه شده است. محمد فیض آبادی کارگردان این انیمیشن دربارهٔ داستان «آقای خوش‌خیال» گفت: داستان این مجموعه دربارهٔ شهروندی به نام آقای خوش خیال است که در یک کلانشهر زندگی می‌کند و در زندگی روزمره خود به بانک و ایستگاه اتوبوس و… سر می‌زند و معضلات مربوط به این اماکن را نشان می‌دهد. فیلمنامه این اثر بر اساس موضوعات اجتماعی، مثل ترافیک، آلودگی هوا، آداب معاشرت و ارتباطات انسان‌ها نسبت به یکدیگر تهیه شده است.
گفتنی است؛ از عوامل تولید این مجموعه انیمیشن می‌توان به مدل‌ساز: مجید محمدی، متحرک‌سازان: علی تهرانی، علی نوایی، سیاوش جعفری، پویا شعبانزاده و تدوینگر: علی رحیمی اشاره کرد. /ص

 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.