همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برگزار می‌شود

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۲۲:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  ششمین همایش سالانه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «چشم‌انداز همکاری‌ها در آیینه سند تحول بنیادین» در قم برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، پیش از ظهر  امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ با توجه به این که ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از سال ۸۵ کار خود را آغاز نمود، ولی پس از سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم و تأکید معظم‌له بر حضور رسمی حوزه در سیستم «تعلیم و  تربیت» و «آموزش و پرورش»، این  ستاد با رویکردی جدید، کار خود را ادامه داد.
وی خاطرنشان کرد:‌ پس از این مسئله، با تشکیل دو کارگروه از سوی حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش؛‌ فرصتی شد تا ستاد همکاری‌ها، در تعامل و همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بازنگری و بازتعریف نماید و کار را به صورت جدی‌تر ادامه دهد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد:‌با تشکیل این دو کارگروه، سند تحول بنیادین در سال ۹۰ رونمایی و به امضای آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش رسید.
وی به پشتیبانی قوی این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این تفاهم‌نامه توسط دو کارگروه متشکل از شش معاونت حوزه و شش معاونت وزارت آموزش و پرورش، به عنوان اتاق فکر این تفاهم‌نامه،‌ تمامی عرصه‌های تعامل را بررسی کردند، همین مسئله، پشتوانه محکمی در اجرای درست این تفاهم‌نامه فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام ملکی در تبیین بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت:‌ از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه، اعزام مبلغ به مدارس آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی  بود. و همچنین تربیت نیروی انسانی با تشکیل‌ دبیرخانه طرح جامع بصیرت فرهنگیان کلید خورد.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش اضافه کرد: در مجموع، ۲۲ برنامه در ستاد همکاری‌ها تدوین شده است و امید است با همت مسئولان مربوطه،‌ اجرا شود و شاهد نتایج مهم آن در جامعه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: این ستاد، به عنوان پل ارتباطی میان حوزه‌های علمیه و آموزش‌و پرورش، نیازها و ظرفیت‌ها را شناسایی و در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌‌دهد.
حجت‌الاسلام ملکی درباره مراسم روز برگزاری همایش اظهار داشت: این همایش ۲۸ اردبیهشت‌ماه جاری،  با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و  وزیر آموزش و پرورش در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در قم برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۲۲۴۹۵۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.