همایش ورزش‌های سه‌گانه

جام جم آنلاین: همایش ورزش‌های سه‌گانه با حضور جمع کثیری از نوجوانان علاقمند درمنطقه ۲۲ شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، همایش ورزش‌های سه گانه شهرداری تهران با حضور بیش از یکهزار و پانصد نفر از نوجوانان مشتاق و علاقمند در محل آبشار تهران واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران برگزار شد.

دراین همایش که از ساعت ۷٫۳۰ صبح روز گذشته آغازشد، نوجوانان حاضر در همایش یک ساعت پیش از آغاز مراسم در محل همایش حاضر شدند تا با پوشش‌ها و وسایل لازم برای هر یک از بخش‌های این ورزش آشنا شوند.

گفتنی است دراین همایش که با توجه به فضای موجود بصورت دوگانه برگزار گردید، نوجوانان رقابت خود را در قالب ورزش دوومیدانی آغاز نموده و پس از اتمام مسیر تعیین شده در قالب ورزش دوچرخه سواری دربخش انتهایی همایش به رقابت پرداختند.

همچنین در حاشیه این مراسم صفارزاده، جانشین هیأت ورزش سه گانه استان تهران با اشاره به تاریخچه ورزش‌های سه گانه در کشور گفت: ورزش‌های سه گانه از سال ۸۰ وارد ایران شد و در سال ۸۵ با تشکیل فدراسیون مستقلی با این عنوان فعالیت خود را بصورت رسمی در کشور آغاز کرد.

وی همچنین با اشاره به همایش ورزش‌های سه گانه ادامه داد: همایشی که شاهد آن هستیم با هدف ایجاد انگیزش و استعدادیابی از میان نوجوانان علاقمند استان تهران درحال برگزاری است.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت این ورزش در کشور خاطر نشان کرد: باتوجه به عمر نسبتا کوتاه این ورزش در کشور سعی بر بسط و گسترش آن بخصوص به کمک استعدادیابی در میان نوجوانان و ایجاد انگیزش با هدف رشد و تعالی این رشته ورزشی در جامعه داریم.

صفارزاده با اشاره به فضای بسیار مناسب منطقه ۲۲ شهرداری تهران برای برگزاری اینگونه همایش‌ها گفت: با توجه به اینکه این ورزش از سه بخش شنا در مسیری بطول یکهزار و پانصدمتر، دوچرخه سواری درمسیری بطول ۴۰کیلومتر و صحرانواردی در مسیری بطول حدود ۱۰ کیلومتر تشکیل شده است، ورزشی نسبتا سخت و طاقت فرسا بوده و نیازمند مکانی برای تامین فضای مورد نیاز این رشته می‌باشد که محدوده آبشار تهران با مساعدت شهرداری این منطقه تا حد بسیار مناسبی از پتانسیل خوبی برای برگزاری اینگونه همایش ها برخوردار شده است.

 جانشین هیأت ورزش سه گانه استان تهران در ادامه ضمن تشکر از سازمان‌های دست اندرکار در برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: ارگان‌هایی نظیر فرماندهی محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ و اورژانس تهران به برگزاری هرچه بهتر این مراسم کمک شایانی کردند که امید است شاهد تعامل هرچه بهتر مجموعه‌های مذکور با هدف پیشبرد بهتر اینگونه همایش‌ها باتوجه ویژه به ورزش‌های نوظهور در کشور باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ورزش‌های سه گانه در کشور در بخش آقایان در سه بخش یاد شده بصورت کامل برگزار می‌شود ولی در بخش بانوان بعلت محدودیت‌های موجود، این ورزش درقالب رشته‌های دوچرخه سواری و دو صحرانوردی بصورت دوگانه درحال برگزاری است.

صفارزاده با اشاره به مشکلات پیش روی این ورزش گفت: درحال حاضر ورزش‌های سه گانه فاقد محل تمرین مشترک برای هر سه بخش خود بصورت متمرکز است و این امر ضمن کاهش کیفیت تمرینات مربوطه، ورزشکاران را مجبور به استفاده از مکان‌های ورزشی جداگانه کرده است.

وی افزود: باتوجه به هزینه‌های نسبتا سنگین این رشته ورزشی، دست اندرکاران مربوطه از مسئولین انتظار دارند حمایت کافی را ازاین ورزش نوپا بعمل آورند.

وی همچنین درپایان از فعال سازی کمیته‌های استعدادیابی ورزش های سه گانه در شهرستان‌های کشور خبر داد.

همچنین در ادامه عیوض زاده، مدیر تربیت بدنی آقایان شهرداری منطقه ۲۲ با اشاره به فضای بسیار مناسب محدوده آبشار تهران برای برگزاری ورزش‌های سه گانه گفت: با توجه به امکانت بسیار مناسبی که به همت شهردار محترم منطقه ۲۲ شهرداری تهران و عوامل مربوطه در این مکان فراهم شده است و با کارشناسی صورت پذیرفته توسط عوامل هیأت ورزش‌های سه گانه استان تهران سعی بر ایجاد پایگاهی مناسب و استاندارد برای رشد و توسعه بهتر این ورزش دراین مکان داریم.

وی ادامه داد: جدای از فراهم سازی فضای مناسب برگزاری این همایش در سطح منطقه با هدف رشد و تعالی این ورزش با نشاط ،شهرداری منطقه ۲۲ اقدامات مناسبی نیز در راستای تبلیغات میدانی موثر، پذیرایی و سایر هماهنگی های مربوطه صورت داده است.

عیوض زاده همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های ورزشی جاری دراین منطقه گفت: براساس دستورالعمل سازمان ورزش شهرداری برنامه‌هایی نظیر پیاده‌روی خانوادگی، کوهپیمایی، بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های مناسبتی بصورت هفتگی و ماهانه توسط شهرداری منطقه ۲۲ برگزارمی شود.

وی افزود: برای مثال در راستای افزایش سطح تعالی و نشاط شهروندان منطقه، هفته گذشته اقدام به برگزاری جشنواره تفریحی ورزشی در بوستان تازه تاسیس جوانمردان نمودیم که در آن جشنواره در قالب ۳۶ رشته ورزشی خدمات رایگان ورزشی به شهروندان محترم ارائه شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.